Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal hente en 523ia til uka, som er kjørt 242.000. Bilen er rustfri foruten litt steinsprang i lakk.

Bilen er annonsert for 60, men prutbar.

Vanlige feil på e39 er vell

- DIV. sensorer

- Vannpumpe og termostat

- Rust på bakluke

Er det flere? Og er det noe jeg bør spørre/se spessielt på?

Bilen har nettopp hatt en flush av automatkassa.

Takk.

Skrevet

Nettopp flushet kasse, også selge.

Skeptisk.

Er vel bare og kjøre en del og se hvordan den oppfører seg med tanke på vibrasjoner og ulyder generelt.

Mye som kan kalles slitedeler på for/bakstilling på disse, så kan jo være at du finner noen prutnings grunner der.

Sjekk om ruter/soltak, bakluke bryter inne og ute osv. funker som det skal. Lett og glemme slike ting i farten.

Skrevet

Kjenn etter om det er noe vibrasjoner ja.

På min 523ia leter jeg etter noen vibrasjoner som jeg ikke helt klarer å lokalisere. Mistenker traversforingene bak. Disse er litt omstendelig å skifte også, så du kan jo spørre om de er blitt skiftet. Casterstag-foringer er også en klassiker.

Ellers veldig fornøyd med bilen :)

Skrevet

Vibrasjoner under bremsing kan også skyldes kast i bremseskivene, eller dårlige casterstag-foringer.

Ser også at det er ettermontert facelift-lykter. Ville sjekket om det er originale eller billig-lykter.

Skrevet
Vibrasjoner under bremsing kan også skyldes kast i bremseskivene, eller dårlige casterstag-foringer.

Ser også at det er ettermontert facelift-lykter. Ville sjekket om det er originale eller billig-lykter.

Åssen ser man om det er org. lykter eller billiglykter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...