alexanderhansen Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 jeg fikk feil på håndbrekket på eu kontroll, og jeg lurer på om håndbrekket må kunne låse bak dekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Ja, hvis ikke er det jo ikke mye vits i den vel? Strem muttrene under håndbrekket, hvis det ikke er nok så stremmer du bak. Er fort gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderhansen Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 heh. kan hende jeg uttrykket meg litt feil..? men når jeg eks kjører i 30km/t og så drar opp håndbrekket skal da hjulene låse seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Håndbrekket skal kunne holde bilen i en viss helling (husker ikke tallet). Ved en PKK sjekker man vandring, effekt(skal oppnå en viss styrke/låse på bremseprøve) og forskjell mellom høyre og venstre. Ville slakket av inni bilen, så lagt det uttil gjennom et av bolthulla (juster til du ikke får rikket på skiva og så slakk av til det slipper igjen) for så å stramme det inni bilen igjen (til det tar på 3.-5. kneppet, men fortsatt ruller fritt) Er det fortsatt dårlig håndbrekk må du av med skiva/trommelen og se hva som er defekt/rusta fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderhansen Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 takk for godt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 IKKE stram vaieren først, den skal ikke være under konstant belastning, da ryker den temmelig kjappt... Skru av hjula bak du Alex, inni ett av hulla til hjulboltene ser du en "strammeskru" prøv å vri på den Bruk ett flatt skruhjern og noe å slå med.. Finjusteringa tar du med vaieren, husk at den skal være slakk når brekket ikke er oppe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå