Bmwgutten Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Er det mulig å bytte skiver bak på E39? Vi har prøvd men får ikke løs. Er noe bak skiven som presser at det ikke er mulig å få av. noen ventiler eller noe som kan slakke litt? Takk på forhånd
Ballder Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Bremsebåndene til håndbrekket i trommelen på innsiden vil jeg tro.
Setromen Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Du må løsna den "skruen" der for å slakke bramsebåndet. dette bildet er fra høyre bakhjul, så denne muttren er litt ned og fram for navet.
sigvald Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Jeg har sammme problem på min e39 touring. Har slakket "strammeskruen" inni der alt jeg kan, men båndene vil ikke gå langt nok inn til å slippe bremseskiven helt. Når man røsker i bremseskiven kjenner jeg tydelig at det er båndene den henger i, fordi det "fjærer". Noen tips? må man slakke håndbrekk wire i midtkonsollen også for å få båndene langt nok inn?
Otis Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Det er slitekant på skiven, så en tersj vil gjøre jobben. Da smeller den av.
sigvald Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 ok, vil man da rive i stykker håndbrekk båndene eller andre deler (fjærer) inni der?
Otis Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Stort sett ikke. Men jeg ser for meg at det muligens kan hende. Men ved skive bytte så bytter man stort sett også alle delene til håndbrekket uansett, da man har det ute, og det ikke koster noe mye penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå