Lex-Talionis Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Som topic sier, så vil ikke bilen starte. Tenner ikke i det hele tatt. Bilen har gnist og bensinpumpa går. Noen som vet hva jeg burde se etter? Er det startsperre på denne? Har ikke sjekka om pluggene blir våte ved kinning da jeg er potensiel kjøper av denne bilen. SÅ hvis noen har tips ang dette så er jeg takknemmelig:) mvh espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 93 mod er det ikke startsperre på etter det jeg har skjønt.. er vel 94-95 mod det kom på.. men siden det er en m43 motor så kan det nok være startsperre på denne.. sjekket alt av sikringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Sjekk om pluggene er våte av bensin.. Er de ikke det så åpner ikke dysene og da kan det jo være veiv sensor kansje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Okei.. Hmm.. er det noen som kan avkrefte/bekrefte om det er startsperre på m43 93 mod? Øyvind L: Men hvis veivsensoren er gåen vil ikke den kutte gnisten også? for gnist er det iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 sikker på at det er m43 du har? .. hvis dette stemmer! så tipper jeg dette står en del her rundt på forumet, eller eventuelt prøv å google litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Har ikke henta bilen enda.. Men han som har den sier det er m43 motor i den. Kom ikke den i 93 karosseri? Jeg fant ikke noe spes om det.. så derfor tenkte jeg kanskje det var noen her med erfaring med dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Okei.. Hmm.. er det noen som kan avkrefte/bekrefte om det er startsperre på m43 93 mod?Øyvind L: Men hvis veivsensoren er gåen vil ikke den kutte gnisten også? for gnist er det iallefall. Det er jeg faktisk litt usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Har ikke henta bilen enda.. Men han som har den sier det er m43 motor i den. Kom ikke den i 93 karosseri?Jeg fant ikke noe spes om det.. så derfor tenkte jeg kanskje det var noen her med erfaring med dette Stemmer det.. M43B16 kom i 93 og varte helt til 1999. Når E46 kom i -98 fikk den en oppgradering som besto av økning av sylindervolum til 1.9 liter samt et innsugsmanifold i plast for lavere vekt. Min -98 mod 316i har M43B16 og den er ikke spesielt sprek.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 må være en sent 93 mod . tror m43 kom senere på året.. edit: jeg har hatt en 93 mod det var m40 motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Tipper den kom i september. Dvs på de modellene som skulle være 94mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Stemmer nok det Øyvind. L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kasper Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Min m43B18 står som 94 i vognkortet, men da jeg sjekka VIN fant jeg ut at den rulla ut sent i 93, nov eller des hvis jeg husker rett. Startsperren hos meg er en sånn magnet pinne du trykker ned på en føler foran girspaken. Håper det kan være til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå