Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ripper sikkert opp i en gammel tråd, når jeg spør hva forbruket på en 97mod 523 skal ligge på??

Den er gått ca 220.000km å det er steptronic...

Men vet ikke om det er touring eller hva det er de heter..?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

bør vel gå på 1 liter +- pr mil kommer an på om det er mye by kjøring å mye klampen i bånn

jeg bruker ca 1,1 på langkjøring å ca 1,5 på bykjøring på en 95 mod 740ia

Skrevet
bør vel gå på 1 liter +- pr mil kommer an på om det er mye by kjøring å mye klampen i bånn

jeg bruker ca 1,1 på langkjøring å ca 1,5 på bykjøring på en 95 mod 740ia

Jaok...min ligger på 0.82 på langkjøring og 1.12 blandet... :o

syns ikke det er så galt egentlig...med tanke på at det er en ganske tung bil m/automat.. :)

Skrevet

Ikke ille det. :wink: Jeg bruker ca 1,3 på blanda og 1,0 på langkjøring. Samme motor og gir, men mindre bil.

Kan jo kanskje tenkes at kjørestilen er noe forskjellig :roll:

Skrevet
Ikke ille det. :wink: Jeg bruker ca 1,3 på blanda og 1,0 på langkjøring. Samme motor og gir, men mindre bil.

Kan jo kanskje tenkes at kjørestilen er noe forskjellig :roll:

Ja det kan nok være :wink:

men nå går nok forbruket drastisk opp siden det er blitt vinter... :D

Skrevet

min bruker 1-1,2 på bykjøring. men på landeveien fikk jeg sjokk når jeg målte den ned på 0,55 l på mila over 32 mil. hadde da en snittfart på 82,4 kmh. dette er en m54b30 motor som er overladet med Ess Ts2 kit med automat:)

Skrevet
min bruker 1-1,2 på bykjøring. men på landeveien fikk jeg sjokk når jeg målte den ned på 0,55 l på mila over 32 mil. hadde da en snittfart på 82,4 kmh. dette er en m54b30 motor som er overladet med Ess Ts2 kit med automat:)

Det hørtes jo helt fantastisk ut :?

Skulle nesten tro det var en diesel...

Skrevet

Heisann! Jeg har kjørt min gamle e-39 523IA (sedan) i litt over 6 år. Bensinforbruket avhenger veldig av hva slags dekk du har! Jeg har følgende erfaringer:

Sommer: 235/40-18 + 265/35-18 kun i by (Oslo): ca 1,4 liter pr mil

Sommer:-----------||------------ Blandet, t/r jobb på landevei (3mil hver veg) + langkjøring + noe by: 0,88 liter pr mil

Vinter: 205/60 - 16 (mener det er 60-profil) piggdekk: -------------------||---------------------------: 0,84 liter pr mil

Vinter: 215/55 - 16 piggfritt : -------------------||---------------------------: 0,78 liter pr mil

På langkjøring med de piggfrie dekkene har jeg klart Hamar-Oslo på 0,65 liter pr mil. Kjørte da på cruisekontroll store deler av veien, med snitthastighet på vel 90km/t.

Skrevet

E39 520i:

Med 205/60-16 piggfritt bruker den 0,7 på langkjøring og 0,85 på bykjøring.

Med 225/40/18 på 9" foran og 255/35/18 på 10" bak bruker den 0,75 på langkjøring og 0,9 på bykjøring.

Dette er egne målinger på bensinforbruk per mil :)

Kjørecomputeren har vist 0,65 på langkjøring en gang, med original dekkdimensjon. Kjørecomputeren er dog ikke til å stole på føler jeg.

Skrevet

520n min ligger på 0,97 uansett den,synes det er litt i overkant egentlig :?

Skrevet

I Bmw sin detaljerte Bibel / instruksjonsbok står det alt om forbruk etc.

Selv kjører jeg godt inder de normene som står der.

Min 520it bruker 1,15 på blandet nå i kulda.

0,7 på lamgkjøring ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...