Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520IAT med 150 ponnier som ligger på 1,17 på by og 0,87 på landevei. Med sommerdekk som er 245/40x18 av merket Minerva. På vinterdekk som er 205/65x15 med Michelin så ligger jeg på 1.04 på bykjøring. Har ikke måle landevei med dette. Kjørestilen er nok så normal. Kanskje litt i overkant.

Leser og hører at hvilke type/merke dekk også kan styre forbruket med opp til 0.2 pr mil. Da med samme størrelse men med forskjellige merker.

Jeg synes ikke dette forbruket er høyt i d heletatt. Min svigerfar har en 2006 Toyota Corolla stasjonsvogn med 1,6 og automat. Denne ligger på 0.93 på blandet kjøring. Og med tanke på at det er en liten trang og dritkjip bil å kjøre, så syns jeg ikke at 1,2 på en 5-serie er mye. Med tanke på størrelse, komfort og egenskaper.

Men for å gi noe skryt til svigers Corolla. Så er den mer driftsikker enn en BMW. Men man lever jo bare en gang også sier nå jeg. Og da må man kjøre med stil.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tallene for min320 ia sedan med skinn og spoilere og skjørt og annen plastdritt er ca 0,8 på blandet kjøring og 0,66 på langkjøring og da ikke over 80 kmn/t. Går jeg over dette, og i tillegg har kort avstand til forrankjørende bil og rykkekjører osv, er den raskt over literen.

Min 530drittat var før den ble syk ALDRI over 0,82 ved "normal kjøring" i by og nede på 0,66-0,70 på langkjøring ved 90. Kjører Michelin std dim på alle mine biler bortsett fra på 525tdsaen som står på Falken eller noe? og Yokohama vinter. Fruen bruker gjevnt 0,1 til 0,2 mindre på ABSOLUTT ALL kjøring uansett enn meg. Hun drar skjeldent over 0,66 på tdsaen. Men dette er penger jeg lett sparer på ikke å kantkjøre alufelgene mine så jævlig som henne(Har nettopp knust 4 felger, så håper hverken noen på Asker bilutleie eller fruen leser dette :oops: again)

NN

Skrevet
Jeg ripper sikkert opp i en gammel tråd, når jeg spør hva forbruket på en 97mod 523 skal ligge på??

Den er gått ca 220.000km å det er steptronic...

Men vet ikke om det er touring eller hva det er de heter..?

Min Sedan 528 (også steptronickasse) bruker 0.90-0.93 på blandet kjøring ifølge kjørecomputer.

Skrevet

Min 523ia brukte 1,4 på bykjøring når jeg kjøpte den.

Med flush av automatkassen, ny veivsensor og 15" vinterhjul så bruker den ca 1,1. Det er bykjøring med endel kø til og fra jobb, så jeg er spent på hva den bruker på langtur nå.

Skrevet

Perpilot: Tipper du kommer deg ned mot 0,7 l/mil hvis du kjører pent uten for mye forbikjøringer. Når jeg har ligget jevnt på cruisecontrollen i 80-90km/t er forbruket på dette nivået. Jeg har klart Oslo-Arendal på 0,68.

Skrevet

Er ikke stor forskjell mht. forbruk på bensinmotorene som ble levert E39 ser jeg...

Min 540iaT snitter 1,1 på blandakjøring og 0,85 på langkjøring.

///P

Skrevet

Ok Vet ikke forskjellen på motor, men jeg hadde e34 540 en stund og den gikk ikke så billig på bykjøring, ca, 1,1 til 1,3 og langkjøring ca 0,9.

P

Skrevet

Som skrevet ligger 520n min stort sett på 0,97 uansett om det er by eller langkjøring,men da kjører ikke jeg med egg under gassbeinet.

Synes det er greit å høre 6eren engang iblant jeg da :)

Skrevet
Som skrevet ligger 520n min stort sett på 0,97 uansett om det er by eller langkjøring,men da kjører ikke jeg med egg under gassbeinet.

Synes det er greit å høre 6eren engang iblant jeg da :)

Ja det har du helt rett i.. :!:

Peis på =P~

Skrevet

Ja :!: En Skoda Roomster går på 0,44.

En Touyotat Yaris det nesten samme.

Rekkevidde betyr alt!

NOT :bmw:

Bayerische Motoren Werke AG

Freude am fahren gutter på vei til ST1 Shell, Esso eller hvor pokker vi enn nå måtte fylle.

For meg er lyden av en frisk E30 M20 i en tunnel verdt hvilket som helst bensinforbruk omtrendt. Luka opp, ned i 2dre og SMIL Så driter vi i rusta i jekkfestene en stund.

P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...