Hawkon88 Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 (endret) Jeg har da kjøpt meg en 87mod todørs 320. Bilen er overaskende godt tatt vare på, og det finnes omtrent ikke rust. Eneste er det dere kan se på det ene bildet, og tilsvarende i ene jekkfestet framme.Beklager skiten bil, men det tar ikke mer enn 2dager i bergen før bilen er tildekket med saltlake.Bilen har ikke mer enn 164000km på telleren, noe jeg ikke tror er så langt fra sannheten selvom serviceheftet mangler.Utstyr:Checkpanel,takluke,25% diffbremssupersport senkesett 60/40 tror jegplanen for bilen var egentlig å ha den for "entusiast"bruk/delt bruksbil (sammen med e91en) og litt banekjøring. Noen oppgraderinger blir det nok etterhvert. Det første som skjer er sannsynligvis nytt ratt, rustsveising, bytte av interiør, ombygging til skivebrems bak og utbedring av rufsete tomgang, bytte av baklyter til noen med rødtoning, bytting av styreledd, få girspaken uten slark og bytte bensinpåfyllingsrør..Ting som er gjort:Sabelt semsket skinnratt 350mm diameter, 65mm dyptMontert helrøde baklykterMontert forsterker til 6*9Montert e36tannstangMontert nye indre og ytre styrestagmontert delrin exentriske foringer i forstillingmontert nye bærearmer frammevært på eu-kontroll jeg jobber med å fikse feilribbet interiør og bagasjerome30m3 understell er kjøpt og fått forsterket bakstillingkjøpt e36m3 bremsermontert stabstag 22/19 fra Ireland engineeringkjøpt delrin foringer til bakstillingJeg har allerede kjøpt noen 15" felger som skal få piggdekk på..Jeg var litt uheldig, så jeg klarte å bøye høyre bærearm framme. Fikk tak i en ny forstilling av en her på forumet. Jeg vet ikke helt når jeg kommer til å bytte resten av understellet framme, så jeg tok like godt å bare sandblåste og lakket den "nye" bærearmen da jeg haater å sette på deler jeg ikke er fornøyd med standen på. Jeg regner forøvrig med å kjøpe nye bærearmer når jeg bytter forstillingen da det ser ut som et jævla knot med å bytte bærekuler etc. Koster ikke allverden på koed, og da er de nye og. Det tok intet mindre enn 2timer å sandblåse EN bærearm med punktblåseren..helrøde baklykter. ser det ikke så godt da men..nytt ratt, semsket skinn.Jeg stresset litt med å få montert rattet, samtidig som jeg skulle ha fløyten til å fungere.Etter litt om og men, fant jeg ut at jeg måtte skru over sleperingen fra orginalrattet over på bosset, og koble til en ledning fra fløyten til sleperingen..Listen med deler fra koed. Noe av det er til e39en..lakking av de nye styrestageneservotannstang fra e36, ferdig demontert.grunnen til at jeg kjøpte nye styrestagfikk fatt i en ny travers som har fått seg sandblåst og lakket opp i system tilsvarende de bruker på offshore etc. Jeg håpte på en annen farge, men fikk jobben gjort gratis, så klager ikke.. nye bærearmer som skal på traversen straks stabstagene fra Ireland Engineering kommernytt speil montert. Ganske digg uten "blåmann" i speilet.. stoppere til tannstangen slik at hjulene ikke subber ved fullt rattutslag på e36 tannstangen. Disse er ca 4,5mm. Vil jeg ha større rattutslag blir det å slipe dem ned litt. Jeg avventer derfor å hamre på plass låseblekket og feste gummibeskytterne på tannstangen før tykkelsen er bestemt.Derfor har jeg også bilen ståendes på 17" enda..selvsagt måtte de sandblåses.tydeligvis måtte den ene være litt mindre ytterdimensjon på. Ikke vet jeg hvorfor de har forsjellige innerdiameter på tannstangen.. Tok å slipte ned ytterdiameteren litt jeg, men glemte å ta bildeden siden som passetlitt nytt fett på tannstangen kan ikke skadeogså på oversiden rengjorde jeg for gammelt fett og smussfør jeg tok på nytt fettshims slik at e36 tannstangen passer i e30 traversen 14,7mm caDet ble no gjort litt i natt også..Spacerne som monteres på oppsiden av tannstagenGamle tannstangen ute. Ikke så mye å samle på..Ikke mye klaring fra tannstangen til bunnpannen.. Her er noen bilder mens jeg holdt på.Så til knotet med styreleddetJeg prøvde vel alle måter å løse problemet på.. Men endte opp med det som egentlig var mest opplagt hvis jeg bare hadde giddet å tenke meg litt om.Det er ikke mulig/svært vanskelig å bytte ut hele styreleddet som EN del, dvs å dra av leddet fra rattstammen så lenge motor står montert i bilen.Løsningen blir derfor å kappe vekk de "popnaglene" som står gjennom gummien på bildet. Det letteste er å kappe disse av MENS den gamle tannstangen står i bilen. Dette fordi det var et knot uten like å kappe vekk på rattleddet som var veldig vanskelig å holde i ro. (en hånd på vinkelkutteren og en på tangen som holdt styreleddet- Jepp jeg demonterte tannstangen først)Siden jeg kun holdt vinkelkutteren med en hånd, og den plutselig tok tak- kappet jeg selvsagt også av bensinslangen.. Noe som også tok ganske unødvendig og lang tid å rette oppi igjen.Når styreleddet er kappet av på bilen, (på undersiden av gummien er det letteste) gjør man det motsatte på det løse styreleddet. (fra 325ix?) Og skrur de sammen. Jeg brukte galvaniserte bolter og locktite. Jeg brukte også skiver slik at trykkflaten til skruene på gummien ble størst mulig.Jeg glemte å ta flere bilder, men endte opp med at jeg måtte slipe av de steering-stopp ringene mine litt. Jeg kan tenke meg at de ble ca 3,5mm til slutt- uten at jeg målte eksakt. Nå har jeg ca 1,5cm fra dekket til innerskjerm ved fullt rattutslag når bilen står i luften. og dekkene lagde så vidt merker i tectylen i innerskjermene en helg jeg hadde bilen på sigdal.Foreløbig står bilen med ferdig montert tannstang, men ikke oppkoblet servopumpe etc. Det får bli etter at jeg har sovet tenker jeg.Ellers venter jeg på ny oljekjøler fra MotorViagra.. http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... =1〈=noEn 20raders.. Jeg kjøper og bygger alt nå slik at jeg slipper å gjøre jobben opp igjen når/hvis det blir s50 oppi etterhvert.. Oljekjøleren jeg har lekker litt nå desverre.. Endret Oktober 8, 2015 av Hawkon88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Ser ikke noe bilde jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Ser ikke noe bilde jeg?? fikk litt problemer med å laste dem opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Share Skrevet November 27, 2010 fikk byttet kjølevæske i dag- så nå er jeg trygg på at den ikke fryser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 den så VELDIG bra hooldt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 rust ved jekkfestet pleier som regel å vere farlige ting, dukker alltid opp noe meir inni kanalen men ellers så ser det ut som en fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2010 Jeg var litt uheldig, så jeg klarte å bøye høyre bærearm framme. Fikk tak i en ny forstilling av en her på forumet. Jeg vet ikke helt når jeg kommer til å bytte resten av understellet framme, så jeg tok like godt å bare sandblåste og lakket den "nye" bærearmen da jeg haater å sette på deler jeg ikke er fornøyd med standen på. Jeg regner forøvrig med å kjøpe nye bærearmer når jeg bytter forstillingen da det ser ut som et jævla knot med å bytte bærekuler etc. Koster ikke allverden på koed, og da er de nye og. Det tok intet mindre enn 2timer å sandblåse EN bærearm med punktblåseren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Morsomt å se at denne er på vegen ennå. Håper den omsider har funnet en eier med langsiktige planer. Ser den har tapt seg endel siden sist jeg så den. Tips: Hold nøye tilsyn med kanalene på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2010 Forgje eier hadde en s38 motor på hånd som han ville ha i denne og begynne å drifte.. Heldigvis fikk jeg tatt hånd om den istedet.. Jeg har tenkt å få denne bra etterhvert, men ting tar tid (og koster penger, jeg har jo e39en som krever sitt også) men noe mer enn strøken bruksstand vil denne sannsynligvis aldri bli så lenge jeg eier den. Første delmål nå er å få på piggdekk og mindre ratt slik at den er klar for sigdal i februar. Deretter blir det å få montert e36tannstang (2,7runder) og servo. Etter dette blir det å få bilen rustfri, bytte bensintank, pumpe og påfyllingsrør (mens jeg likevel har nede bensintank etc når jeg sveiser). Planen blir å montere 325bakstilling (som blir forsterket i samme slengen) med nye foringer etc da. En del av disse delene er allerede innkjøpt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 helrøde baklykter. ser det ikke så godt da men.. nytt ratt, semsket skinn. Jeg stresset litt med å få montert rattet, samtidig som jeg skulle ha fløyten til å fungere. Etter litt om og men, fant jeg ut at jeg måtte skru over sleperingen fra orginalrattet over på bosset, og koble til en ledning fra fløyten til sleperingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2011 Ca slik som dette blir den seendes ut når den er ferdig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Men det værste er, så mye dritt jeg har lest her inne, så tviler jeg ikke heller Så er det alltid en eller annen jøde som sier. Det er trådstarter sin bil gjør som han vil OKK??? Men så bra ut den 320n der. Stelle godt me'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Men det værste er, så mye dritt jeg har lest her inne, så tviler jeg ikke heller Så er det alltid en eller annen jøde som sier. Det er trådstarter sin bil gjør som han vil OKK??? Men så bra ut den 320n der. Stelle godt me'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Ca slik som dette blir den seendes ut når den er ferdig.. http://www.usedcars.ru/var/cache/images ... 3e0d07.jpg Hvis du klarer å bygge om E30'n til en E21 så blir jeg imponert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smainick Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 så fin ut den 320n ja;) blir bra detta med nytt intriør osv;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå