Gå til innhold

Viskosekobling sitter BOM fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic antyder sitter viskosekoblinga SKIKKELIG fast (M52), har stått iallefall 2 timer å hamra, kilt og styra..

Til slutt tok jeg ut vannpumpa med viskosekoblinga på for å prøve om det ble noe bedre.

Ved å kile et skrujern mellom skovlene på pumpa og samtidig prøve å løsne 32mm muttern (links ja) føler jeg at jeg får mest "moment", men muttra rikker seg ikke.. Har vært generøs med 55-6 til liten nytte.

Er det mulig at det ikke er links på denne?

Skrevet

Etter timesvis med banning ga jeg opp. Sendte vannpumpa med min stefar som tar den på jobb der de har betydelig mer verktøy, så får man se om det løser seg der.. Etter å ha lest utallige innlegg om hvor lett det er å løsne den muttern, kjenner jeg at jeg blir kvalm.. Skulle ønske jeg aldri plagdes når man skal skru på bil :S

Skrevet
Etter timesvis med banning ga jeg opp. Sendte vannpumpa med min stefar som tar den på jobb der de har betydelig mer verktøy, så får man se om det løser seg der.. Etter å ha lest utallige innlegg om hvor lett det er å løsne den muttern, kjenner jeg at jeg blir kvalm.. Skulle ønske jeg aldri plagdes når man skal skru på bil :S

Hele raklet bør sitte fastmontert på bilen mens du slår den løs...

Kil viskosekoblinga fast med et kraftig skrujern og dævel til med en hammer på en lang 32mm fastnøkkel.(links)

plagdes inn i F... da jeg skulle løsne den... :twisted:

Skrevet
Hele raklet bør sitte fastmontert på bilen mens du slår den løs...

Kil viskosekoblinga fast med et kraftig skrujern og dævel til med en hammer på en lang 32mm fastnøkkel.(links)

plagdes inn i F... da jeg skulle løsne den... :twisted:

Ja det var dette jeg starta med, men etter å ha plagdes i noen timer tok jeg pumpa ut for å prøve..

Å kile viskosekoblinga fast hjelper vel ikke stort siden den snurrer uavhengig :P

Skrevet

Eg pleie å sette ei sveisetang på reimhjulet til å kile med for også bruke fast eller skiftenøkkel, funkar som f--- uten å ødelegge noko :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...