Gå til innhold

eu kontrollen er ferdig. mye å rette opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger man oppskriften din har klossene rusta fast i klaven før det har gått seks mnd...

Mange tror de gjør ting rett. Baksiden av klossen inn mot kalipper og klave er eneste stedet fabrikanten ikke vil du skal smøre. Noen klosser blir til og med levert med klistrelapp over der som du drar over for å lime klossen fast i klave/stempel. Funker ikke så godt i Norge med salt og rust og dritt og gjøre det slik så å smøre på pasta der også er bare en fordel. Forhindrer på en måte bremseskrik også ved at klossen lettere får bevege seg. At det er lett å skru bil er nå en løs påstånd, mye på en bil som ikke er så enkelt også. Selv en bremsejobb kan fort bli utidig og langvarig om du gjør ting feil.

Det må jeg si, har aldri opplevd noe slikt med bremseklosser som du beskriver.

Nå har ikke jeg skrudd på alle bil typer, men veldig mange, men stort sett ikke nyere enn 2006 modeller. Så det kan hende de bruker det derifra og opp da? Kan du feks komme med et eksempel?

Skrevet

+1 LarsBMW

Det er mange som kan skru bil.. også er det de som KAN skru bil. Ofte virker begge deler greit, men... likevel. Best å få ting rett!

Otis : Jeg har byttet min del bremser og vil tro 90% av klossene som er montert siste tre åra har belegg ferdig på klossen :)

Skrevet

Jeg har forstått det, HMSW :)

Men jeg lurer på hvilke typer bil dette gjelder, om det er noen spesiell type?

Også vil jeg gjerne vite evt hvor gamle de er.

Kan ikke tenke meg at e34 har det slik da e39 ikke har det slik. Ihvertfall ikke som jeg husker.

Skrevet

Det er vel heller opp til produsenten av klossene om de monterer dette (garantert en ekstra kostnad). Uansett så er ikke dette noen big deal, bilen bremser nok like bra med eller uten :)

Helt enig, kan ikke tenke meg at e34 får levert dette.

Skrevet

tok heller å kjøpte en nyere bil jeg. så nå er det en 5.20i 1992 modell til salgs enten som delebil eller et prosjekt for noen som har kunnskap litt over min evne;)

send sms til 99608819

cato

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...