hao Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Hei Har lett i hytt og gevær, men finner lite ang. trim og grenrør Noen som har prøvd sportsgrenrør fra Nordic Autoimport? Dette gjelder på en M50B25 uten turbo. Noen som kan anta en effektøkning? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=20519726
Concep Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Har grenrør selv på lik motor, gir en utrolig bra respons på motoren ! ABSOLUTT verdt de pengene ! Og lyden blir magisk !
Joachim_M5 Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Mitt tips er at du bruker pengene dine på noe annet, pils eller no slikt... å bare montere grenrør på en motor har så forsvinnende lite for seg at det er knappt målbart, og ihvertfall ikke merkbart. Er det i sammenheng med kvassere kammer, porting, skikkelig filter samt optimalisert chip eller datasprut så blir det noe annet. Men jeg ville uansett ikke kjøpt et slik Kina-bling bling grenrør som det der. hvis du absolutt skal ha grenrør så anbefaler jeg at du følger med litt her og på PPF, så kjøper du deg et originalt s50-grenrør. Det er et grenrør som er gjennomtenkt, og du får dem ofte billigere enn det du linker til ettersom mange bygger turbo på disse motorene. Mvh Joachim
Concep Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Mitt tips er at du bruker pengene dine på noe annet, pils eller no slikt... å bare montere grenrør på en motor har så forsvinnende lite for seg at det er knappt målbart, og ihvertfall ikke merkbart. Er det i sammenheng med kvassere kammer, porting, skikkelig filter samt optimalisert chip eller datasprut så blir det noe annet. Men jeg ville uansett ikke kjøpt et slik Kina-bling bling grenrør som det der. hvis du absolutt skal ha grenrør så anbefaler jeg at du følger med litt her og på PPF, så kjøper du deg et originalt s50-grenrør. Det er et grenrør som er gjennomtenkt, og du får dem ofte billigere enn det du linker til ettersom mange bygger turbo på disse motorene. Mvh Joachim Eneste negative jeg kan si om s50 motorene ER grenrørene ! De er ikke bra nok for motoren, MAANGE kjøper heller Køhler grenrør til dem, da grenrørene rett og slett er for dårlig. Dette vet vell ikke vanlige gatetunere, da de grenrørene sikkert er bra nok til det bruket. Men spør hvem som helst som driver med bmw motorsport !
E-39 Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Schmiedmann har vel grenrør til M50? Har selv kjøpt bananmanifold/grenrør til min M52. Har hørt de gir ca 5 hk kombinert med Chipping/optimalisering og et effekt luftfilter.
Joachim_M5 Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Eneste negative jeg kan si om s50 motorene ER grenrørene ! De er ikke bra nok for motoren, MAANGE kjøper heller Køhler grenrør til dem, da grenrørene rett og slett er for dårlig. Dette vet vell ikke vanlige gatetunere, da de grenrørene sikkert er bra nok til det bruket. Men spør hvem som helst som driver med bmw motorsport ! S50 b30 har nesten 100hk/l, b32 har akkurat 100hk/l. Dette er motorer i en bruksbil med særdeles høy ytelse for en motor som er tenkt å gå flere 100000 km. Toppene på begge motorene er jævli bra laga, og motorene har et meget bra drag over et bredt register. Toppene fløder fint for over 1000hk uten porting ved overlading, osv osv.... Og så mener du at ingeniørene hos BMW bare har raska sammen noe grenrørs-ræl på slutten? Det er noe av de tynneste påstander jeg har lest på lenge. Dette er tross alt en gatemotor som i mine øyne er riiiimelig bra sammensatt. Så hva grenrørs eventuellt skulle duge til i motorsportsammenheng er faktisk helt uinteressant, da de ikke er laget med tanke på hardtrimma løpsmotorer, men heller optimalisert for disse motorene slik de er. Og i denne situasjonen så var det snakk om en m50b25 til gatebruk. Og jeg har problemer med å se hvilke grenrør du ka sette på en slik motor som er bedre enn s50 grenrøra, til den prisen attpåtil.
Concep Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Hvis de grenrørene er så bra som du skal ha det til ? da ser man jo knapt noen til salgs. Vet du hva de koster NYE ?
TurboLag Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Jeg skal ikke legge meg borti hva som er bra og dårlig av originale grenrør og uoriginale, men heller prøve å kommentere det som ligger i linken til trådstarter. Jeg ville ikke gått for akkurat det som er linka til av den grunnen at det ser ut som om runner fra syl 3 og 6 er kortere enn resten. jeg ville lett etter et grenrør med like lange runnere for å få vakuumpulsene til å nå alle sylindrene "samtidig".. om det er originalt s50, tredjeparts eller om det er hjemmesnekra bryr meg midt i brunøyet egentlig så lenge det er åkei kvalitet
Kvasi Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Jeg vil, som flere i denne tåden, ikke hverken anklage eller beskylde andre. MEN, et rett konstruert grenrør mtp både lengde/flow i rørene og rett collector til resten av oppsettet er selvsagt bedre enn en original eksosmanifoil. Hvis resten er konstuert deretter. Hvis motoren evner å hverken få mer luft/fuel inn, eller mer avgasser ut etter grenrøret kan det nok kalles bortkastede penger.
Joachim_M5 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Hvis de grenrørene er så bra som du skal ha det til ? da ser man jo knapt noen til salgs. Vet du hva de koster NYE ? 21000.-
hao Skrevet November 24, 2010 Forfatter Skrevet November 24, 2010 Takk for svarene Passer grenrør fra s50 rett på m50? Hva med at det som regel er uttak for turbo på grenrør, har det noe og si?
JonasD Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Tror Motorviagra selger grenrør til M50. Lyd merker du hvertfall forskjell på
TurboLag Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Takk for svarene Passer grenrør fra s50 rett på m50? Hva med at det som regel er uttak for turbo på grenrør, har det noe og si? Kjøp et grenrør som ikke er for turbo da? er ganske stor forskjell på grenrør for sugemotor og grenrør for turbo..
Joachim_M5 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Takk for svarene Passer grenrør fra s50 rett på m50? Hva med at det som regel er uttak for turbo på grenrør, har det noe og si? Passer rett på motoren ja. Veit ikke åssen det passer med eksosen videre. Mulig du må sveise om i skjøten for å få det til å passe. Eventuellt kan du bruke et komplett eksosanlegg fra en M3, da er alt bolt-on.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå