Gå til innhold

E36 GTR Stroker Turbo


Nupen1
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke dumt med o-ring :) Skal du bygge innsug, eller m3 spjeld?

Har litt trua på det :)

Ja takk begge deler :) Planen er å lage begge deler, eg har sinnsjukt tru på inniv. gassjeld på turbo!! Då ligger det trykk i plenumsboksen mot spjelda i staden for mot spjeldet før plenum som på enkelt spjeld.

Har liggende komplett spjeldrekke til 3,2 så skal få den sveist på flensen. Sia dei ikkje nett passer rett på M50 motoren #-o

Tanken er å få bremset bilen med begge deler for å sjekke ut teorien, viser seg jo stadig et det ikkje alltid stemmer :shock:

En likesinna :) Håper du liker å frese, for de tok tid!

Men det jeg skulle si er at vis du bruker en flens på 20mm, vil dysehullene i spjelda ta borti toppen. Selv når jeg plante mitt 2 grader vekk fra toppen så tok det nesten borti. Så jeg laget meg bare en pakning på 2mm så gikk det greit. Planen var og ikke bruke pakning men loctite 577 (den røde), tror det skal gå.

Takker for tips, skal få laget det i 25mm så det ikkje blir problem. Har du fått målt ut at det ikkje dukker opp fleire problem med M3 plenumet om ein bygger det såpass ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje snakket med Raimond om da enda, reiser snart ut han så blir nok ikkje før han kjem heim. Men er ikkje noko stress, skal ettertrekke, montere fuel cell nye pumper, så må eg snart tenke på buret ++ så går ikkje ledig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk gjort litt i dag og.

Fått på plass innsug,dyser og bensintrykkreg. Så er turboen montert, montering av downpipe og resten av fronten i måro :)

5je6dzyf58iuvlodw6et.jpg

Ellers så har eg fått i hus ei oppgradering av fuel systemet

60l fuel cell frå Kimmit

2stk 044 pumper også frå Kimmit

Å nye alu bensinrør

b7vcf1wfwmpz6jgevidl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råfett prosjekt;) er det nåken som veit om M50B20 er mulig å ha pittelitt ladetrykk på? trenger nåke å herje med i sommer, og har tilfeldigvis en BMW 520i ståendes (uten Vanos)...

(Lavbudsjettsprosjekt:P)

Takker:)

Sendt deg ein PM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...