SofaKingFresh Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 Heisann, som topicen sier, så trenger jeg hjelp til valg av nye høyttalere i min E92. Jeg har det "Mellomste anlegget", altså HiFi Professional, så det er 8 høyttalere, + 2 sub i 8". Så, jeg bare lurer på om noen her har noen formeninger om HVILKE høyttalere jeg kan bytte de originale ut med, for å få mye mer suveren lyd. Er kjempefornøyd med det som allerede er i bilen, men skulle gjerne hatt ENDA klarere lyd. Gjerne fra mellomtone, da jeg tror jeg har puffa greit på, og den ikke er mye til hjelp mer. haha. Diskantene er jeg veldig fornøyd med, så de bytter jeg ikke ut enda. Så, trenger da mellomtone og 8" sub. Vet jeg kan bytte ut sub'ene med Earthquake SWS-8, men finner dem ikke i Norge. Noen som vet hvor dem selger disse? Og, jeg hører en god del på DubStep, om det har noe å si for høyttaler valget. Er ganske grønn på dette området, men kan NOE. Hehe. Håper noen kan hjelpe meg å finne høyttalere til en fornuftig pris! MVH Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... 6&katid=26 Rockford er vel bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 Joda, Rockford spiller det, men trenger flate sub'er Og jeg vet at Earthquake SWS-8 plasseres rett nedi der original sub'en står. Jeg får rote litt rundt på nettet, så finner jeg nok : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Faen det tenkte jeg ikke på Du får gjøre det. Jeg kan nok ikke hjelpe deg mer enn internettet kan:roll: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Haha! Vel, det ordner seg helt sikkert Vil ikke kaste for mye penger i anlegg på denne bilen enda. Vil heller få gjort den ferdig VISUELT. Så kan jeg begynne på lyd osv. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Januar 27, 2013 Share Skrevet Januar 27, 2013 hvor ligger disse subbene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 Under setene forran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 å bytte fra original spiller til feks pioneer er natt og dag om du ikke har ekstern forsterker iaf(vet ikke hva du har). viss du er villig til å offre den noe dem fleste ikke vil. angrer ikke jeg iværtfall. er vell 6,5 dem originale "subbene", ikke mye å skryte av lyden i dem akkuratt ikke med forsterker på heller. hører dem knapt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 Head Unit'en funker helt knall den, ikke noen grunn til å bytte ut med mindre man absolutt har lyst på en annen spiller. Høyttalere og forsterker er tingen å oppgradere. Han har 8" under setene og ekstern forsterker. Kun basisanlegget som har 6.5". Da har man heller ikke ekstern forsterker. Om du ikke finner SWS så finnes det andre alternativer. De aller fleste vil kreve en form for spacer, dette klarer man fint å trikse til selv. Får også kjøpt ferdige spacere til ulike elementer men har kun sett dette i USA. Endel ivrige forum-medlemmer der borte som lager selv og selger. Se om du finner Jehnert XE 200? Sakset fra e90post.com: The "benchmark driver", so to speak, in my mind can only be the Jehnert XE200, since the response from customers has been overwhelmingly positive. It has been reported that its FR is fairly linear (without any major peaks), that is produces tight, clean bass notes down to about 40Hz, and that it has excellent midbass up to the cutoff frequency (around 150 - 200Hz in most cases) to ensure a seamless transition with the door mids. Note that I have not tested this particular driver myself, so I personally cannot weigh in on the sound of the "benchmark driver". Mtp mellomtoner må du være obs på at dørene dine er veldig "grunne", ikke særlig dype elementer du kan putte inn. Om du søker litt på "e92 audio upgrade" etc finner du milevis med tråder om emnet og mange DIY tråder med bilder og hele pakka. Den er ikke akkurat overspekka den forsterkeren som sitter i fra fabrikk, de som har god greie på e9x stereo sier alle at man må oppgradere forsterker om man skal få nyte godene av nye høyttalere. Det henger vel ihop med at de originale elementene er veldig lettdrevne. Putter man inn tyngre skyts så kan det nok tenkes at forsterkeren vil slite med å drive disse. Skader sikkert ikke å begynne med høyttalere og så ta det derfra. Har du sett på BSW sine kit? Plug and play for BMW. Installerte dette i E46'n jeg hadde, veldig enkel jobb. Helt OK oppgradering. Ikke forvent gull og grønne skoger men det blir endel bedre. EDIT: Ser nå at dette var en eldgammel tråd.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenjo Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 BSW oppdateringen for E9x er også bra. innstallerte denne selv. Lettdrevne høyttalere, som spiller greit, selv uten forsterker. Jeg venter selv på forsterker i posten, da jeg ønsker litt mer nytte av oppgraderingen. Ground Zero har 8" som passer under setene. Noen som har erfaringer med disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenjo Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 EDIT: Ser nå at dette var en eldgammel tråd.... haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Simenjo: han her skal montere ground zero nå. Skjekk ut:) viewtopic.php?f=11&t=251232&start=75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenjo Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Se der ja. Takker og bukker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå