PIIIPower Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Ja, da var det på tide å få validert pappa-bilen igjen. Har noen kjente problemer som jeg kunne tenkt meg å få retta før eu. Litt færre mangler øker nok lengden mellom fingerene når det skal sees igjennom Foran v.s. har jeg slark i indre endeledd. (dekket kan beveges sidelengs, men ikke vertikalt så jeg valgt bort hjullager) Hvordan bytte? vanskelig? og er det like greit å bytte begge sider siden jeg nok bør ta en forstillingskontroll? Bak så føles det ut som bilen kan bevege seg sidelengs i trappe trinn (dere som vet hva jeg mener skjønner det) Dekkene er nye conti og hjulene skal være balansert (max 50g totalt). Er det foringer i traversen som bør byttes? rådata e39 520i 1996, 350.000km nye stab.stag for og bak Nye "knirke" foringer bak 60/40 senk (angrer)
Kennethe34 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Ang foran; trenger ikke være endeledd kun fordi du har sideveis slark i hjulet, kan også være bærearm(kula i bærearmen) som gir denne slarken. Få en kompis til å jukke på hjulet mens du stapper fingrene mot mansjetten på bærekula og endeleddet så vil du kjenne denne slarken. Om det er endeledd og du skal bytte disse så må du ta forstillingskontroll. Endeledd er forholdsvis enkle å bytte. Man demonterer mansjetten (mellom endeledd og tannstang), og mutteren i spindelen (om du skal bytte komplett). Det at bilen drar skjevt bake som du sier kan være traversforinger, men dreier seg trolig om at du trenger en hjulstillingskontroll. Om du ikke har mulighet selv til å gå over hele understellet, anbefaler jeg deg å levere bilen inn till ett verksted for en sjekk før hjulstillingskontroll.
PIIIPower Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 stemmer for (indre)endeledd. Når jeg hadde av hjulet så jeg at endeleddet bevegde seg likt som spindelen. 1300/stk +arbeid og forstillingskontroll.. usj..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå