Gå til innhold

Lysene slår seg ikke av! 316i e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et plagsomt problem med at lysene ganske ofte ikke slår seg av når jeg skrur av tenningen på bilen. Jeg har ett par hella-lykter foran.

Normalt så skal lysene slå seg av når du slår av tenningen. Det gjør den ganske ofte ikke. Det hjelper heller ikke å vri lysbryteren over på 0 etter at bilen er slått av. Lysene står på og tapper batteriet for strøm dersom jeg ikke er obs det.

Jeg har forsøkt alle kombinasjoner for å finne ut hvordan jeg får lysene til slå seg av, og det viser seg at det eneste som hjelper er å starte bilen og vri lysbryteren i mellom 0, parklys og kjørelys helt til de slår seg av. (Noen ganger slår de seg av på første forsøk, andre ganger på 15. forsøk.) Bilen MÅ være på for at jeg skal kunne slå av lysene.

Noen som har noen ide om hva det kan være?

(Bilen min er en 316i, 1997modell e36.)

Skrevet

Jeg har ikke ekstralys på bilen. Hellalyktene er byttet ut med orginallyktene. Altså det er snakk om de vanlige nærlysene som ikke slår seg av.

Det kan også sies at problemet oppstår parallelt med at bilen er svært kald.

Skrevet

Jeg hadde samme problem på en E39 en gang. Da var lysbryteren defekt. Du kan jo bare koble ifra bryteren så ser du jo om lysa fortsatt står på eller ikke. Slår de seg av, kjøper du ny bryter. Hvis ikke er det vel releer på den modellen der.

Skrevet

Hadde samme problemet på min E39 Der viste det seg at lysene ble stående på når blink/langlysbryteren var skjøvet fram(altså at langlysene sto på). >etterhvert ble denne slitt< Husker ikke om jeg byttet langlys/blinkbryteren eller om jeg bare sprayet den med elektrorens. Ble bra da ihvertfall.

P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...