Gå til innhold

startproblemer 525tds

perre
 Share

Anbefalte innlegg

hei! jeg har et problem med min m51d25.. bilen starter ikke når den er kald. når den er varm så starter den lett. kan dette være fødepumpen, eller glødeplugger? jeg vil også tilføye at bilen går som et dass for tiden. drar veeeldig dårlig. vet jeg har litt frieksos fra der røret fra egr ventilen til manifolden gikk, men det er ekstremt lite. den dro dårlig før dette også. byttet til trimchip. men fortsatt like dårlig. turbotrykket er forøvrig på 0,8 som er org.. bilen fjusker når jeg gir litt gass og slipper, så må jeg ha på langlys for at bilen skal gå normalt på tomgang. har du noen gode råd/svar?

Edit: fant ut at den gikk så dårlig pga at gasspedalen har en stor slakke, og pedalen går ikke så lang som den ska. ska prøve å finne ut mer av det imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med min m51d25. Bilen starter ikke når den er kald. Når den er varm så starter den lett. Kan dette være fødepumpen, eller glødeplugger? jeg vil også tilføye at bilen går som et dass for tiden. Drar veldig dårlig. Vet jeg har litt frieksos fra der røret fra egr ventilen til manifolden gikk, men det er ekstremt lite. Den dro dårlig før dette også. Byttet til trimchip, men fortsatt like dårlig. Turbotrykket er forøvrig på 0,8 som er org. Bilen fjusker når jeg gir litt gass og slipper, så må jeg ha på langlys for at bilen skal gå normalt på tomgang. Har du noen gode råd/svar?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/525tds-M51/RHD/A/1994/browse/engine/intake_manifold_system_agr/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _duct_agr/

Feilkoder? Tett luftfilter eller falsk luft? Startreleet? Kabelbrudd under bilen ved gjennomføringen i baksetet? Defekt fødepumpe(skal gå hele tiden når tenningen er på starterpunktet) Defekt batteri/ ev utladet.

Luft slipper inn i systemet ved inn/ ut på dieselfilter osv, ev bytt filter.

Du må gå metodisk fram og utelukke slike banale feil. Lykke til.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skrevet nærmere 10 a4 sider om bmw og dieselmotorer, også en enkel guide i feilsøking for å skjønne hvordan man skal gå frem. allikevel er det ikke interessant å bruke dette :S

forøvrig så skal ikke fødepumpa gå så lenge tenning står på på en m51..

eller enig med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...