SSM Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Snakka med en av tidligere eiere av bilen min i går. Han hadde hatt en E30 325i Touring som var bygget om til Sport Evo i Tyskland før den ble importert til Norge. Ikke med skjermer og slikt da men. Den var også godkjent i Norge med denne ombyggingen. Den hadde alle deler fra Sport Evo visst nok, og den gikk rimelig bra også. Var en Ford farge på den trodde han, en grøn/lilla greie mener jeg han sa. Den har gått i Ålesund område og i Nord-Trøndelag. Noen som vet eller har noe mer info om denne bilen? Synst det virket interessant.
oddis Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Jeg vet kun om denne. Den ble visstnok bygd om i Tyskland og brukt der, deretter solgt til en svenske og deretter til en nordmann. Etter det har jeg ikke hørt noe. Det var en artikkel både i Bilsport og i Performance BMW for noen år siden om den. Men som sagt, den hadde M30 motor.. Aldri hørt om noen E30 "M3" Touring med S14 motor. http://bmwe30cars.blogspot.com/2009/09/ ... uring.html
R Andersen Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Snakk om sola... Jeg satt å bladde i noen gamle Fahrfreude-blader, og jeg tror det var et nr. fra 1996, hvor det stod at det fantes 2 stk. touringer som var godkjent bygget om til SE her i landet. Jeg hadde tenkt til å lage en tråd om det på BMWCCN-forumet, men har ikke hatt tid enda.. Det går en 320 touring her jeg bor som er godkjent ombygget til vanlig M3, og jeg mener jeg har hørt om flere slike ombygninger.
316 Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Jøss. Skulle akkurat til å avblåse dette som bullshit. Merkelig at en slik spesiell og rå bil ikke er mer profilert... Kanskje den nå står i en låve og gror mose?
SSM Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 Jeg vet kun om denne. Den ble visstnok bygd om i Tyskland og brukt der, deretter solgt til en svenske og deretter til en nordmann. Etter det har jeg ikke hørt noe. Det var en artikkel både i Bilsport og i Performance BMW for noen år siden om den. Men som sagt, den hadde M30 motor..Aldri hørt om noen E30 "M3" Touring med S14 motor. http://bmwe30cars.blogspot.com/2009/09/ ... uring.html Som jeg nevner, så er den ikke bredda skjermer og slikt på. Jeg spørrte han ikke om hvordan "styling" det var på den, men det er ikke E30M3 breddinger og slikt hvertfall. Han visste også at bilen var blitt solgt på tvangs aukson for 50.000,- for en stund siden.
SSM Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 Jøss. Skulle akkurat til å avblåse dette som bullshit. Merkelig at en slik spesiell og rå bil ikke er mer profilert... Kanskje den nå står i en låve og gror mose? Er ikke det, for han har jo eid bilen selv. Ble importert til en kar på møre som "konebil" visst nok.
oddis Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Uten bredding ja.. En Roger i Bergen vet jeg har eid en E30 Touring med S14 motor. Har også sett en sånn på BMWCCN treff. Sort.
SSM Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 Nei, han husket det ikke. Men han skulle grave litt å se om han fant bilder av den og min bil.
ehrnst Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Rogern er vel her inne. Malacit grønn touring eller noe sånt? Tøff sak
Superbeetle Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Rogern er vel her inne. Malacit grønn touring eller noe sånt?Tøff sak Jo, er ikke det han E30TurboTouring?
Tom K Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Snakk om sola... Jeg satt å bladde i noen gamle Fahrfreude-blader, og jeg tror det var et nr. fra 1996, hvor det stod at det fantes 2 stk. touringer som var godkjent bygget om til SE her i landet. Jeg hadde tenkt til å lage en tråd om det på BMWCCN-forumet, men har ikke hatt tid enda..Det går en 320 touring her jeg bor som er godkjent ombygget til vanlig M3, og jeg mener jeg har hørt om flere slike ombygninger. Er det den mørkeblå ?
R Andersen Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Er det den mørkeblå ? Ja, den er mørkeblå, og jeg kunne ha fått kjøpt den for noen år siden for ca. 25 000,-, men jeg var litt for treig til å bestemme meg, så den ble solgt til en annen... Eieren av den bilen er medlem her inne.
Spiff Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 gikk en touring m3 e30 i strømmen/lillestrøm for sånn 10 år siden uten bredding, mørk farge med krem farga skinn interiør og automat kasse. var førstegangs registrert i 92. vet ikke hvor denna ble av, var en nabo av fattern som eide denna. kan sikker klare og spore opp han som eide den og høre om han husker/har skiltnummer på denna
SSM Skrevet November 27, 2010 Forfatter Skrevet November 27, 2010 En E30M3 uten bredding og automat kasse er nok ikke noe annet en en E30.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå