kjetilbm Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Jeg skal altså ha ut sylinderen i dørlåsen på førerdøra. Haynes' beskrivelse er uoversiktelig og dårlig, den skjønner jeg ikke. Har lest litt rundt på nettet, og folk beskriver at man må løsne "C-klipset". Her er et bilde av innsiden av døra (førerdør), som viser dørlåsen. HVOR på bildet er C-klipset?? Jeg vet ikke helt hva jeg ser etter (form, farge, størrelse) så det gjør det litt vanskelig. Erfaringer og tips mottas med stoor takk! Begynner å bli rimelig desperat nå.. dette er noe av det siste som gjenstår før jeg kjører bilen til EU kontroll! edit: Pinnen som jeg har markert i rødt, på det nederste bildet... kan det være den som holder sylinderen på plass? Dvs en låsepinne, som må dyttes ut av "sporet" sitt?
kjetilbm Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 Får ikke tegningen til å matche låsen i bilen min jeg.. syns ikke delene ligner på hverandre. Men i delebilen derimot, der ligner det mer. Må være en endring i årsmodellskifte eller noe. Bruksbilen er '90 og delebilen '91.. ?
Kvasi Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Jeg ville prøvd å banke den "pinnen" motsatt vei av pila du har tegnet, og evt trykt øret der den armen sitter mot døra samtidig. Menne, har de begynt å bry seg om dørlåser i EU?
kjetilbm Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 Fikk pinnen kun til å bevege seg samme retning som jeg tegnet, faktisk. Prøver litt mer i morgen. Men neida, dørlåsen i seg selv er nok ikke nødvendig å fikse for å få EU-godkjent bilen. Men greit å ha alt på plass (dørlås, vindusheis og dørpanel) når den skal gjennom syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå