Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede hatt en tråd innpå her ang en 525d eg har som har startproblem. Fikk der mangen bra tips, men har enda ikke fått skikk på den.

Bilen er en 2000 modell 525d (common rail)

KM stand 300.000

Symptomer:når det er veldig kaldt ute (-5) og kaldere er den tregstartet,om den starter i det heletatt.

Den er også tegstartet (eller den starter ikke i det heletatt) når motoren f.eks har vert kjørt opp til driftstemperatur og stått ei stund slik at den er halvarm (rett over det blå feltet i temperaturmåleren).

Med tregstartet mener eg at man må kinne et minutt, eller noe rundt der, men starter som regel ikke da heller. venter man til den er noe kaldere kommer den.

Bruker jeg webastoen og varmer den litt når den er kald starter den greitt.

Da den er halvarm er det som den nesten starter i det jeg begynner og kinne for så plutseli og bli helt død igjen.

Er det kaldt er det som den hogger til og starter dør ut og hogger til igjen. I det den hogger til er motoren så og si igang.

Når bilen først starter går den helt fint.

Det jeg har sjekket:

Indre lekkasje i dyser, og det var ok. liten og jevn lekasje i alle dysene.

at matepumpa i tanken fungerer (leverer lett 4-5 liter i minuttet.)

Kammakselsensor er ok.

Disel lekasje finnes ikke.

Glødepluggene er det vel tvilsomt at det er iogmed at problemet er der når bilen er varm også.

Håper noen kan hjelpe meg her, er begynt å bli ganske oppgitt etterhvert.

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg tipper på glødeplugger - ta å mål de ut.

syns det er litt rart at den er tregstartet når den er varmt også da om det skulle være glødepluggene. noen erfaringer med dette?

Skrevet

syns det er litt rart at den er tregstartet når den er varmt også da om det skulle være glødepluggene. noen erfaringer med dette?

Det kan jo hende du har flere feil...

Ved problemer med kaldstart så er det i alle fall mest naturlig å starte med glødingen.

Om du måler ut pluggene så er jo det raskt gjort. De skal ha jevne resultater på alle 6.

Skrevet

Det kan jo hende du har flere feil...

Ved problemer med kaldstart så er det i alle fall mest naturlig å starte med glødingen.

Om du måler ut pluggene så er jo det raskt gjort. De skal ha jevne resultater på alle 6.

ok, får ta en sjekk på di. kommer man lett til og måle di?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...