Otis Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Når du snakker om høyttrykspumpa, mener du da hovedpumpa som faktisk foretar innstrpøytningen i railen? Trodde de var dyre jeg..?
joberg Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Hvis du er 100% sikker på at kamakselsensor er ok, vil jeg anbefale å sjekke veivakselsensor!. Har vært borti samme problemet på samme type bil. Da var det enten veiv-eller kamakselsensor.
Otis Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Men den skal gi feilkode. Dessuten så skal bilen klare å komme seg igang uten den ene.
oveerlend Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Tror ikke det er noen av di sensorene iogmed at den starter når den er kald og helt varm. Han på http://www.invenit.no/subdet28.htm trodde kansje det var selve matepumpa til railen eller railsensor. Og han virket til vireli og ha peiling på det han snakket om. Forklarte hvordan man måler med multimeter om man har nokk trykk i railen under oppstart. Skal få sjekket det nå neste gang jg har startproblem. Han hadde også di billige pumpene som lager høytrykket på railen.
joberg Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Som jeg skrev var problemet at bilen ikke startet på halvvarm motor, og problemet var en sensor. Snakk med Göran på Dieselmeken.Det var han som tipset om problemet. Se www.dieselmeken.se
hanskr Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 etter ha lest gjennom desse sidene dine.. - Eg trur ikke de er railtrykke som er forlite vertfall, om de skulle vere de skulle du også hatt problem på kald motor,- - der de er mest normalt att ein får forlite trykk til å få start. att railtrykksensoren kødder kan jo vere mulig.. spendt på ka du måler
oveerlend Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 Som jeg skrev var problemet at bilen ikke startet på halvvarm motor, og problemet var en sensor. Snakk med Göran på Dieselmeken.Det var han som tipset om problemet. Se http://www.dieselmeken.se Oki, men var det veivakselsensoren din som var gått? Hos meg er iallefall kamakselsensor i orden. Var det etter at bilen din hadde stått ei stund når den var varm at den ikke startet? Sånn er det med min. Må stå ca halvtime++
oveerlend Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 etter ha lest gjennom desse sidene dine..- Eg trur ikke de er railtrykke som er forlite vertfall, om de skulle vere de skulle du også hatt problem på kald motor,- - der de er mest normalt att ein får forlite trykk til å få start. att railtrykksensoren kødder kan jo vere mulig.. spendt på ka du måler Skal se om eg får startvansker ikveld og sjekke. Håper på at den kødder seg ikveld da:) Skulle vere over 0,8V ut på ledningen i midten bare ved kinning.
oveerlend Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 Som jeg skrev var problemet at bilen ikke startet på halvvarm motor, og problemet var en sensor. Snakk med Göran på Dieselmeken.Det var han som tipset om problemet. Se http://www.dieselmeken.se Oki, men var det veivakselsensoren din som var gått? Hos meg er iallefall kamakselsensor i orden. Var det etter at bilen din hadde stått ei stund når den var varm at den ikke startet? Sånn er det med min. Må stå ca halvtime++ Vet du foresten hvor veivakselsensoren sitter på 525d?
joberg Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Var ikke min bil det var problemer med, men jeg var litt involvert i problemet, og formidlet kontakt med han typen i Sverige. Vet ikke hvor sensoren sitter.
oveerlend Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 kan ikke være temp føleren da ? Hvordan skal den kunne ha noe med saken og gjøre da? Litt rart syns eg, men er jo muli... Har du en teori? Inne i bilen viser tempen rett, og den gir jo rett signal til motorstyre enhet og iogmed at den starter når den er kald...
ØrjanHøyvik Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 kan hende den gir feil temperatur til hjernen når motoren er varm. fulrail sensor og kan ohmes
oveerlend Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 kan hende den gir feil temperatur til hjernen når motoren er varm. fulrail sensor og kan ohmes Ok, men om det skulle vere tempsensor syns eg det er litt rart at bilen må stå ca en halvtime for ikke og starte igjen. Starter eg bare ei lita stund etter eg har sløkt bilen kommer den helt fint. Fikk også eit tips om og ta kaldt vann på høgtrykkspumpa da den er vanskeli, og det virket som det hjalp. Prøvd det 2 ganger, og da startet den... Han fra diselgrossisten sa eg skulle prøve det og måle ut spenning fra ledningen ut fra midten på railsensor, når den ikkje starter. Det har eg ikkje fått gjordt enda iogmed at bilen nå plutselig har bestemt seg for og starte heilt fint. Satser på eg får problem i mårra:)
Gjest Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 kan ikke være temp føleren da ? Hiver meg på denne... Kan være at den gir feil signal eller kanskje ikke signal i det heletatt når motor er halv var... tempsensor koster vel ikke skjorta heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå