berttheman Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Hallois. Er det noen her som vet hva Engine failsafe prog betyr? Er avogtil den meldingen kommer opp i displayet i min e39 2002 modell. Det skjer som regel når bilen er kald. Hva er problemet og hva kan jeg gjør?
Otis Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Det betyr at det er oppdaget et problem som er farlig for motoren og at den går i nødmodus, og bør begrense bruken av bilen. Det du kan gjøre er å ta diagnose.
berttheman Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 Ok. Men når jeg stopper bilen og lar den stå ca 1 minutt og starter den igjen funker alt helt normalt.
Otis Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Ja, du trenger kun å begrense bruken når den er i nødmodus, ellers er det OK. Men en diagnose vil nok etter all sansynlighet finne feilen. Ihvertfall gi deg en pekepinn.
berttheman Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 Har tatt diagnose.Der var noen feil men det gjekk mye i lyspærer, pdc og feil blandingsforhold. Var ett hull i en slange som går ifra luftmengdemåler og ned på motoren, kan det være den?
berttheman Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 Delene er bestillt Takker for svar.
Otis Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Må huske på det at feilmeldingene kunne godt ha ligget lenge der. Så de trenger ikke nødvendigvis å være gjeldene nå lengere. Jeg hadde sinnsykt mye feilmeldinger på min bil, men etter sletting og 1 uke med bruk så var det bare 1 igjen.
berttheman Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 Ja tenkte jeg skulle skifte noen deler og så ta en ny diagnose og se hva som står igjen. Såg på utskriften ifra diagnosen så sto der noe om manglende bremselys bla, men de har virket i hele mitt eie. Der var flere ting jeg såg feil på men som funker bra idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå