mortenh1304 Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Har et lite problem med min BMW 520 Ai E39 1997 mod. Det begynte i sommer, når det var sol og varmt ute så virket ikke lyset skikkelig. Med det så mener jeg at frontlysene står på men jeg kan ikke bruke lyshornet til å få fullt lys. Når det ble kaldere vær så er alt ok med lys helt til bilen blir varm. Da begynner lyset i dashbordet å blinke av og til et par ganger før det blir helt mørkt. Lys i radio etc.. virker men frontlysene blir stående helt nede og jeg kan ikke bruke fullt lys. Blinklysene blir også borte slik at jeg ikke får vist at jeg skal til enten venstre eller høyre. Meget irriterende. Lurte på om det er et eller annet rele som er defekt eller dårlig kobling et eller annet sted. Er det noen som har vært borte i dette før?? Er meget takknemlig for svar.
Otis Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Har ikke så mye rele på en e39. Styres av lysmodulen med halvledere/transistore. Ta en diagnose evt skift LCM.
e3978 Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Har ikke så mye rele på en e39. Styres av lysmodulen med halvledere/transistore.Ta en diagnose evt skift LCM. ka e LCM? hørt det mye brukt her...
hillmar Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Det kan være LCM'en (Light Control Module). Men jeg tror heller det er en av de 2 følgende: -Dårlig kontakt et sted på K-bussen. Dette er bussen som kobler sammen bla. speedo, radio og LCM. Vanligvis er problemet i kontaktstykket til LCM'en, den sitter litt utsatt til mtp. fukt. Jeg hadde samme problemet på min. Da virket ikke fjærnlyset og indikatorlysene til blinklysene (de som sitter i speedo'en) sluttet å funke selvom blinklysene blinket (har du sjekket om blinklysene dine faktisk blinker?) I tillegg forsvant både lys og lyd i radioen sporadisk. -Det andre alternativet er den elektriske delen av tenningslåsen. Her blir det dårlig kontakt som fører til mange merkelige feil som kan minne om de du beskriver...
Otis Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Forsåvidt veldig gode tips her hillmar. Jeg tenkte ikke på det der nei
mortenh1304 Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 Blinklysene virker når bilen er kald, men når motoren er varm begynner dashbordlyset å blinke av og til så blinker den fortere for så å bli helt borte. Da virker ikke blinklysene og jeg får ikke brukt fullt lys med lyshornet. Er det noen som vet om det er dyrt å bytte LCM ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå