aottesen Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Har en 118d som har begynt å mase om service nå. Det kommer opp melding hver gang jeg starter, om at den skal på service 12/2010 eller om 18.000 km. Har siste fire mnd: -Skiftet olje og oljefilter -Skiftet veivhusventilasjon -Skiftet bremser (skiver+klosser+bremsevæske) -Fått ny turbo -Fått ny differential Alt er gjort på verksted, med nullstilling av indikatorer. Begynner å lure på om det er dags for Inspection II nå, men kan noen si meg hva det innebærer det utover det som er gjort siste fire mnd? Girkasseolje? AC-sjekk? Bilen er jo "som ny", så litt usikker på hva det kan være .. Bilen har gått ca 91.000 km. EDIT: Etter å ha fiklet litt med kjørecomputeren, fant jeg ut at det er bare microfilter som skal skiftes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Vart servicevarslingen nullstilt etter forrige service? Har du køyrt langt siden sist service? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 Service-indikatoren for oljeskift, samt indikatoren for bremser blei nullstilt, ja. Turbo og diff blei bytta på garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Sorry for OT, men turbo og diff? Er nye bmw'r så dårlige at det må byttes på under 100000km? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 ....tydeligvis. Helt vettskremt selv. Hadde det ikke vært for bruktbil-garantien, så kunne dette fort blitt den dyreste 118d'en i manns minne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Bmw sin service indikator tar vell og med antall kaldstarter, timer på tomgang osv? Derfor kan vell intervallene variere. Eller tar jeg feil der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 jo, den skal være adaptiv. den var vel det på e30 og? så om du kjører hardt og kjører mange korte turer etc vil servicen komme hyppigere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Hva vil isåfall en service innebære nå, ettersom olje/veivhusvet/bremser er skiftet? Luftfilter og pollenfilter? Eller blir det en dyr affære med masse sære deler? Bilen er jo praktisk talt ny, bare kjørt litt langt for alderen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Kan det stemme at bilen skal på Inspection II nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Det skal være olje, insp 1, olje, insp 2, olje, insp1 osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Denne bilen har vel behovsprøvd service og vil da varsle for service ved behov. Om du blar litt i menyene skal du få opp hva du skal på service for. Det kan være så enkelt som microfilterservice, det kan også være en større og mere omfattende service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2010 Remi, takk! Fant ut at jeg kunne se gjennom Service-menyen for å sjekke når neste service var. Eneste som hadde noe med 12/2010 var mikrofilteret, ellers var det 23.000 km til oljeskift, 48.000 til storservice (bil på bukker), .. osv. Oljeskift og luftfilter kommer jeg til å skifte årlig uansett hva indikatoren sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 måtte selv bytte ny tubo+ diespartikkelfilter og luftmassemåler. men heldigvis gikk alt på garanti:) når har jeg en ny bil igjen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå