Gå til innhold

Hjelp..clutch eller drivverk...

drstiff
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært ute å reist, kom til flyplassen parkeringen. Bilen startet, fikk satt den i første gir og kjørt ut av parkerings området. Ga litt gass for så å komme opp i andre gir, men da skjer ded ingen ting. Virker som den går rett i fri...

Tenkte først at noe med clutchen var frøsen, siden det hadde vært kaldt i perioden jeg var borte. Tar ikke i noen gir...clutchen virker fin...

Måtte få viking til å komme å hente meg, han meinte det ikke var clutchen. kanskje noe med drivverket, muligens noe med mellomakselen.

Har plan i løpet av dagen å få den opp på bukker for å se om mellomakselen går rundt.

NOEN SOM HAR VÆRT BORTI EN SLIK FEIL FØR...?

Er en 520d touring, 2001 mod. Manuell kasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å reist, kom til flyplassen parkeringen. Bilen startet, fikk satt den i første gir og kjørt ut av parkerings området. Ga litt gass for så å komme opp i andre gir, men da skjer ded ingen ting. Virker som den går rett i fri...

Tenkte først at noe med clutchen var frøsen, siden det hadde vært kaldt i perioden jeg var borte. Tar ikke i noen gir...clutchen virker fin...

Måtte få viking til å komme å hente meg, han meinte det ikke var clutchen. kanskje noe med drivverket, muligens noe med mellomakselen.

Har plan i løpet av dagen å få den opp på bukker for å se om mellomakselen går rundt.

NOEN SOM HAR VÆRT BORTI EN SLIK FEIL FØR...?

Er en 520d touring, 2001 mod. Manuell kasse..

Hvordan er girene dine?

Er det bare grøt når du prøver å sette den i 1,2,3,4, gir mm eller kjenner du at du treffet giret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ SKJØNNER JEG INGENTING...

Fikk jekket opp bilen på den ene siden for å se om mellomakselen gikk rundt, det gjorde den jo selvsagt. Før jeg jekket den opp fungerte den ikke...

Jekken den vidre opp på begge sider bak, for å se at dekkene svivet rundt. Det gjorde de...

Fjernet jekkene, kjørte noen runder i første og andre gir....bestemte meg for å kjøre hjem..

da skjer det igjen...girer fra første fra andre...da mister jeg all kraft..og er tilbake til start igjen..

Kan vel utelukke clutchen..hardykoblingen så fin ut..

kan det være noe på mellomaksel eller kardang som er gåen..siden mellomakselen begynnte å svive når man fikk jekket den opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...