Gå til innhold

Frontrute

goty
 Share

Anbefalte innlegg

Noen steder man får kjøpt frontrute billig? Eller er det samme prisen de fleste steder? Klarte å få hodet til en elg i frontruta i går på vei hjem fra trysial (eidsvoll) Så frontruta på min e28 må byttes. Hørte med hurtigruta carglass og den kom på 2700kr. Noe jeg syntes var litt stivt for en bil jeg ga 8000k for. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.700,- er ikke dyrt for ei frontrute - ikke litt engang.

De nye typene ruter koster alt fra 5-6k og oppover til fantasien setter grenser.

La meg gjette,du har kun ansvarsforsikring på bilen?

Om resten av bilen er i god stand,ville jeg gått for Hurtigruta,de er proffe og du får i tillegg bilen støvsugd og alle ruter shinet mens de bytter ut den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare dårlige erfaringer med Riis bilglass.. Så neste gang blir det sikkert Hurtigruta.

Første gangen fikk de ikke ruta tett, og neste Riis 700km lengre sør i landet klarte å herpe dashbordet mitt med kniven da de skulle ha ut ruta igjen. :/

2700.- hørtes ikke dyrt ut. Ble noe rundt 5000,- tror jeg for min. Men betalte egenandel i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenandel er som regel 2000,- på de fleste forsikringer.

Dersom du skal gjøre jobben selv koster det rundt 1000-1200 for en ny rute med gode rabatter fra en som driver med det. I tillegg burde du ha noen som har gjort det før til å gjøre det.

Hvis ikke jeg husker helt feil, er det vel limt rute på denne og (?), så må den gamle skjæres ut osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E28 er det ikke limt rute,den sitter i gummilista presset fast med den lista av metall som sitter i midten av den tjukke gummilista.

En sånn jobb er ikke så stor,så hvorfor ikke ringe Hurtigruta og høre hvor mye de tar for montering?

Lim koster nemlig 720,- for ei frontrute. - dette slipper jo du.

Jeg skal strax bytte rute på min egen E28,men jeg har både delkasko og noe som heter "carglass deal" som gjør at jeg betaler 300,- i året men får dekket inntil 2k i egenandel om ruta mi plutselig må skiftes.

Det kreves riktignok at ruta er uskadd ved tegningspunkt for forsikringen,noe som jo ikke er mulig med din bil nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2700 hørtes brått ikke så dyrt ut. Men etter ulykken kom naf eller noe å "berget" bilen til nærmeste "verksted" kjørte meg kun til en bensinstasjon i eidsvoll uten noen videre hjelp. Noe å tjene på å klage på det`? Kosta meg 2400 kr når jeg LETT kunne kjørt den samme strekningen selv uten noen risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...