Gå til innhold

m20-b25 525i toppaknings/topp skifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaja nå har jeg fått det sammen, sviver noe merkelig og den tikker ekstremt på 1 eller 2 av ventilene, har stilt de 2 ganger nå :shock:

den lever sitt eget liv også nå, sviver fint en dag, sviver som en sjekte dagen etter,

har stramma de nye 6 kant boltene med 1. 30nm 2. 60 nm 3. 25 grader

søkte masse på forume og folk sa bare 30nm 90grader og 90 grader med "NB torx bolter" bak, jeg har sekskant bolter.

siste stege har jeg ikke tatt enda pga jeg ikke greier å kjøre den varm før den gir seg og ikke vil starte igjen,

har noen spørsmål angående dette,

1. det var lite bensin på tanken da jeg satt den ifra meg, kan dette skyldes kondens i tanken? altså vann i bensinen?

2. hvilken oppgave har veiv føleren, føleren på gasspjelde og føleren på pluggledening nr1 på denne motoren?

3. hvordan forventes bilen å svive når den suger falsk luft, har noen dårlige slanger (blant anna insugsbelgen) som jeg har røska i mens motoren har sveve og tomgangen har ikke forandret seg så går ut ifra at de er tette, skal prøve med startgass etterhvert

4. noen som har hatt problemer med dette før?

den possitive siden med dette er at bilen er hissigere en aldri før når den først sviver som den skal :D

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

1. det var lite bensin på tanken da jeg satt den ifra meg, kan dette skyldes kondens i tanken? altså vann i bensinen?

2. hvilken oppgave har veiv føleren, føleren på gasspjelde og føleren på pluggledening nr1 på denne motoren?

3. hvordan forventes bilen å svive når den suger falsk luft, har noen dårlige slanger (blant anna insugsbelgen) som jeg har røska i mens motoren har sveve og tomgangen har ikke forandret seg så går ut ifra at de er tette, skal prøve med startgass etterhvert

2. Denn såkalte veiv føleren gir signal til hjernen, den "teller" tennene på hjulet og gir gnist til den sylinderen som skal ha det. litt kronglete fortalt, men men.

føleren på gasspjelet gir signal til hjernen om hvilken posisjon gasspjelet har, tomgang, over tomgang og bånn gass. altså kun 3 posisjoner. "føleren rundt pluggledningen går til turtelleren i instrument panelet.

har du prøvd å koble ut Lmm, den brune tempføleren (signal til hjerne om hvor varm motoren er) eller prøvd en annen hjerne?

Skrevet

2. Denn såkalte veiv føleren gir signal til hjernen, den "teller" tennene på hjulet og gir gnist til den sylinderen som skal ha det. litt kronglete fortalt, men men.

føleren på gasspjelet gir signal til hjernen om hvilken posisjon gasspjelet har, tomgang, over tomgang og bånn gass. altså kun 3 posisjoner. "føleren rundt pluggledningen går til turtelleren i instrument panelet.

har du prøvd å koble ut Lmm, den brune tempføleren (signal til hjerne om hvor varm motoren er) eller prøvd en annen hjerne?

har prøvd å koble ut lmm ja, svev bare litt annerledels, så tror ikke det er den, hadde ute føleren under gasspjelde og den var full av gugge som vist på bildene i første post, gjorde den ren, spraya med oxidense spray og contact protect, den svev noe finere men fortsatt samme probleme når den blir varm, eller har sveve i 1-3 minutter. så fort jeg gir gass etter 1-3 minutter så fjusker den noe himla, så dauer den, og jeg får ikke start på den igjen..

prøvde å koble ut temperatur føleren også uten noe nytte.

hjernen funka fint da jeg satt ifra meg bilen så håper den funker som den skal, har ikke tilgang til en anna hjerne.

takker for gode forslag uansett, kom med flere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...