Bmwray Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Hei! Det gjelder en bmw e39. Har ikke hatt noe ulyder før vinteren kom, plutselig en dag så er det akkurat som klunking forran hvis man har slitt bærekule bare denne lyden er mye høyere. Når jeg benner dekket til sidene så er det ingen slark, når jeg tar tak i fremskjermen og klemmer ned bilen så kommer det en lav kneppelyd forran på samme siden, Akkurat som det er noe med demperen? Det er på høyre side forran. Kan den fryse? Alle andre 3 demperene høres fine ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivimath Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 I dag frøs begge mine front dempere! Helt uten videre.. Må jeg handle inn nye dempere da, eller er det håp?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Bakdemperne på min E34 er frysi fast, og har kommet dunkelyd i det lille de leer på seg. Mange som plutselig fikk det problemet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 jeg hadde det i fjor også og etter hva jeg har hørt må jeg skifte dempere : o har e36 x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Når simmeringene går fyller de seg med vann i løpet av sommeren og fryser om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e3978 Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Når simmeringene går fyller de seg med vann i løpet av sommeren og fryser om vinteren. Jepp...å det vil si at de må byttes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Ikke så dyrt å bytte dempere.. Og tenk på hvor mye bedre bilen din fungerer etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 På E39 kan det og være topplager, disse er utrolig dårlige på preface modeller hvertfall. Dessuten en utrolig god unnskyldning til å bytte til coilovers dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabon Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Samme greia til meg også. Fryst fremdempere. God unnskyldning til å bytte til coilovers som du sier. Tenkte jeg skulle kjøpe disse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=25202296 Noen som har noen erfaringer med disse? Skjønner at man får det man betaler for og at det finnes dyrere og bedre coiloverkit med flere justeringer, men er de helt greie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Regner med at dette er de samme som qwt.no osv. selger ( TA Technix ). Har disse på min. Er greit fornøyd egentlig, null problem å få godkjent og fungerer egentlig veldig greit å kjøre med. De dyrer som KW V3 osv. er selvsagt endel bedre å kjøre med, og man har mye bedre justeringsmuligheter, men disse fungerer utrolig bra til den lave prisen. Har nå kjørt rundt 9 måneder på mine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabon Skrevet November 29, 2010 Share Skrevet November 29, 2010 Supert! Tusen takk for svar. Da blir det et sett sånne og et ønske om at sommeren kommer kjapt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet November 29, 2010 Forfatter Share Skrevet November 29, 2010 Det er helt sikkert slik dere sier, merkelig nok har jeg aldri vært borti dette på andre biler før, Er det ingen mulighet for reparere demperen? Den lyden er ikke der når man kjører over lange myke fartsdumper, av og til er lyden høyere en andre ganger. For og finne ut helt sikkert så lurte jeg på om det hjelper og varme opp demperen ved og sette en kupe varmer rettet for felg/hjulbue? For og se om det smelter og at det er feilen.. Eller er det noe som skjer slik at demperen uansett blir ødelagt selvom det smelter opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivimath Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Jeg hadde ingen dunkelyd, demperen var bare helt på bånn og den dempet bare på dekket... Jeg satt bilen i garasje med varmevifte rettet mot hjulene i en times tid og etter det fungerte dem helt fint igjen Trodde de skulle fryse i løpet av natten, men det gjorde de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2010 Nå har jeg satt en varmer mot dekket og demperen og etter en time var den helt fin igjen, bilen har stått ute hele natten og den er helt fin i dag også, synes det er rart at det ikke har fryst igjen! Kan det ha kommet noe is på uttsiden av demperen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Har det samme problemet, demperen er helt stiv. Kjørte meg en tur og merket st det vsr en klunkelyf over huper og ujevnheter, når jeg kom hjem presset jeg bilen ned og demperen virket fin. Tok meg en ny tur og da var var demperen nesten 100%. Har byttet en demper, kostet 3500 så vil nødig bytte flere pga samme problem. Noen måte å forebygge dette på? Edit: Hva brukte du for å varme opp dekk og støtdemper Bmwray, gi gjerne oppdatering på om dette fungerer i lengden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå