Gå til innhold

Startvansker E39 tds, noen tips?

Torbjørn E39
 Share

Anbefalte innlegg

Hver morgen sliter jeg med å få start på E39 525tds. Er byttet glødeplugger ganske nylig, dieselfilter, olje. Kan nevne at det er ca 20 minus hver morgen. Bilen kjører starter men vil ikke fyre, ved forsøk nr 2 tikker det i instrumentet (lite strøm antar jeg ?). Så er batteriet kaputt? Har type biltema batteri på 95AH med indikator om det er ok, må lades eller byttes. Dette viser grønt, altså ok.

Vanligvis så kommer fattern med sin bil, vi kobler på startkabler, gløder 2 ganger og starter med en gang. Vurderer nytt batteri, men bmw skal ha 2000,- for nytt batteri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder kun når det er lave temperaturer ute? Og det gjelder kun når bilen har stått en stund uten å bli kjørt?

Da anbefaler jeg å skifte batteri.

2000,- for et nytt batteri er slett ikke verst hos BMW.

Biltema batteri er dog veldig bra, i forhold til prisen og har mange ganger kommet veldig bra ut i tester. Bruker det selv på biltrial-bilen, og der er det M10B18 motor i en Suzuki som lider av mye start og stopp, samt mye belastning og har ikke trengt å lades opp igjen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjelder kun når det er kaldt. Når jeg først har fått start og kjørt en stund så er det null problem å kjøre korte turer, stoppe motor og starte igjen. Kjørte en lader på batteriet nå i ca 30 min og starta med en gang. Var innom Biltema igår og forespurte nytt batteri men de var tomme og fikk ikke inn igjen før imorgen eller torsdag. Nytt 85AH for tds hos Biltema koster 999,- så blir vel å kjøre lader på batteriet på morgenen 1 time før start å kjøpe nytt batteri imorgen/torsdag.

Takk for svar forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...