burnout18 Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Har kjøpt e28 nå også lurer jeg på om jeg kan redde fangern på et vis? eller må jeg kjøpe meg ny? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Den biten du mangler har jo "riller" på seg. Kan bli vanskelig med tanke på støping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnout18 Skrevet November 30, 2010 Forfatter Share Skrevet November 30, 2010 Jeg veit.. Men visst det er noen løsning som er ganske så mye billligere enn å kjøpe ny fanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Det skal være mulig, men jeg ville spurt etter råd hos noen som driver med sånt.. Kanskje opprettere lærer å sveise plast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Mulig du klarer å få tak i en likens fanger som er skadet. Da er det jo bare å klippe å lime viss du kjenner noen som er flink å sveise plast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Er da ikke akkurat noe heksekunst å sveise plast heller så det fikser du lett selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Det går fint det, bare man har tolmodighet og evner til det =) Det beste hadde vært som han over her sier, å få tak i en en bit av en lik fanger, og plastsveise litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Få tak i en del og sveis i vei, tror det blir vansklig uten. Mulig du kunne klart det med en epoxy Evt glassfiber og slipt til rillene og spaklet det pent. men beste og få en del og sveise. PP evt abs plast sveise pinner må du ha (plast typen står på fanger) og sefølgelig varmepistol. Lykke til Ps: er det en spoiler som har sitter på kofferten? Mye sveising her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Få tak i en brukt fanger, bli billigere enn og fikse det der, blir en god del jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet November 30, 2010 Share Skrevet November 30, 2010 Er man handy med glassfibersparkel er det ikke så alt for mye arbeid, så lenge man lager en god støpeform. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Glassfiber og sparkel er altfor stivt, og har for dårlig heft mot plastikk til at det kan brukes. Som en hobby løsning vil det kanskje fungere, men det vil aldri bli like sterkt som hvis du sveiser inn plast. Sparkel er heller ikke ment for annet bruk enn å fylle igjen sår/ugjevnheter etc. Sparkel skal heller aldri bære noe. Winchester; du sparkler vel ikke igjen rusthullene på bilen din heller gjør du? B-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Ordla meg litt feil, mente å lage en støpeform slik at du kan støpe rillene med glassfiber. Bakfangeren får ikke store nok påkjenninger til at den knekker opp av at bilen krenger heller, såvidt jeg er bekjent. Om man får godt nok heft med glassfiber på plastikken er jeg ikke sikker på, men det finner man vel alltids en løsning på om det er problemet? Haha, så klart sparkler jeg igjen rusthullene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Det knekker nok ikke opp igjen bare ved krening etc, men glassfiber er desverre ikke en fullgod reperasjon, sett at noe skulle komme borti fangeren, og det skulle sprekke.. Da er det kjipt at man på det tidspunktet må fikse fangeren, og få ny lakkering etc- fordi man ikke tok problemet med roten første gangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 ikke noe problem lag en form og støp i vei. ha en tynn stålplatebak, formen lager du jo såklart av fangeren du har, der rillene er heile. men ville kjøpt ny\brukt, nesten mer styr, en det er verd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå