bmmww1 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 har fått eit problem med tempraturen på bilen min, den går seg varm, men nor eg starter varmeaperate på bongass så synker den igjenn, det var trykk i begge slangene inn på termostat huset men ikke trykk i radiatoren? beklager om det er dårligt forklart. mvh lasse ertsland
oveerlend Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 tipper på luft i systemet ditt som er et vanli problem på den motoren. ta og ta av korken på ekspansjonstanken din, fyll opp nokk kjøleveske, og klem på vannslangene.
ingard Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Det skal ikke være noe voldsomt trykk når du letter på radiatorlokket. Har du gjort noe med kjølesystemet i det siste? Høres ut som om du har luft. Hadde akkurat det samme inntil jeg fikk lufta skikkelig.
Ballder Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 tipper på luft i systemet ditt som er et vanli problem på den motoren.ta og ta av korken på ekspansjonstanken din, fyll opp nokk kjøleveske, og klem på vannslangene. Jaha.. M20 eller M50 motor på denne da tro?
ingard Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Stor sannsynlighet for at det er en M50. Så kanskje han bare tippet
Ballder Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Jeg mener det er vannpumpen din som er kaputt, men selvsagt.. prøv og luft systemet først for og være sikker.
MGN90 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 jeg hadd så og si akuratt det samme probleme som deg, motoren min vart plusseli fort varm, men jeg bare lufta systeme, å da vart varmen på motoren som normal igjen.
Leo Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Kan være at kjøleveska di har frosset. Da vil den blokkere termostaten og ingen sirkulasjon. Da blir det helvettes varm. Løsning: Tin ned motoren og få varme via ekstern varmekilde skift kjøleveske eller fyll mere glykol som tåler mere minusgrader (fyll konsentrat på fungerer også).
bmmww1 Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Skrevet Desember 1, 2010 glemte å nevne at nederste slange var kald å øverste var varm.
MGN90 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 da har du akuratt samme problem som jeg hadde tenker jeg, pga øverste slangen min var varm men den nederste va kald, å det var pga luft i systeme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå