Gå til innhold

BMW E91 spørsmål

Kvakkster
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ikke vært aktiv her selvom jeg har vært BMW fan i mange år.

Nylig har jeg nettopp kjøpt meg en E91 07 modell med en god del utstyr.

Jeg har merket noen mulige problemer som jeg lurer på om andre har vært borti før.

* Når jeg setter giret i revers, justeres speilet på høyresiden nedover slik jeg ser asfalten. Dette er en kjekk funksjon, men hvorfor gjør ikke venstresiden det?

* En annen ting er når jeg holder inne låseknappen på nøkkelen, foldes sidespeilene seg innover. Går dette an å fikses på slik at dette skjer når jeg låser bilen?

* En annen ting er at jeg savner iPod integrasjon. Da jeg relativ er fersk på dette området trenger jeg litt råd og veiledning. Hva trenger jeg? Har iDrive og Professional Navigation. Stemmestyring og hele pakka. Utenom iPod :P

Setter pris på tilbakemeldinger. Bilder kommer så snart det blir mildvær slik jeg får vasket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer hvert punkt så godt jeg kan.

*Høyrespeilet vippes ned for at du har oversikt over hvor du har fortauskanter osv (VIL JEG TRO)

*Hør med BMW om de kan programmere om dette for deg. Det er jeg ganske sikker på at du kan. Eller, om du ser på menyen på bilen din, om du kan justere det der :)

*Du får kjøpt en iPod docking til å ha i hanskerommet diverse steder. gsbildeler kan ha dette, uten å si noe sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

1. For å se fortauskant som Sofaen skriver. Denne funksjonen fikk man vel som tilleggsfunksjon helt tilbake til E36 og E34.

2. Hør med BMWforhandleren din eller noen andre som har mulighet til å programmere.

3. iPodadapter fås hos mange som selger bilstereo i tillegg til BMWforhandler og andre som selger BMWutstyr. Populære iPodadaptere er f.eks. Dension, Dice eller Intravee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på ipod-adapter. Jeg hadde en 1 serie som hadde navi-pro. Leverte bilen inn til bmw forhandler for å få "original" ipod adapter, tenkte det var fint å kunne se sangene på skjermen osv..

Mener og huske det kostet ca 9000kr, fordi bilen måtte stå koblet til en datamaskin i 12 timer og programeres.

Mitt tips er: Hvis du har en aux-inngang så bruk denne.. Ikke noe poeng i å "kaste bort" penger på adaptere..

Bmw`er er også veldig sensitive til ettermontert elektrisk utstyr.. Kan føre til tull med det eksisterende systemet.

Mvh Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...