Gå til innhold

E-30 Som skriker etter puste hjelp :p

Dorris
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, den er smart, men de kan koste mer enn det smaker for enkelte, med en pris på 1,799$ ~ 10250NOK hos VAC Motorsports. Det finnes også andre typer vippearmer som er sterkere enn orginalt, men tror ikke det finnes bedre enn disse Billet armene.

hehe, ja var vel litt vel drøy den ja :P MEn jeg skal prøve en litt snillere kam nå. men mindre løft, og originale fjærer.. da håper jeg d blir litt bedre:)

Hva tenker dere om å sand blåse sidene på skivene OG sette de inn med locktite? hehe :)

Går liksom noen lapper på all dene prøvinga og felinga, så begynner å bli lei av og erfare alt selv :roll: Snart så jeg vurdere å bytte tilbake til trimming av opel, d er nå hvertfall skuddsikkert og halve prisen av detta m20 styret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye penger ja. Sier ikke at det nødvendigvis er dyrt men. ;)

Kjører selv PPF's forsterkede vippearmer på min, og det har fungert bra i de snaue 100mila jeg har fått kjørt med de. Det sies dog at de kan være relativt slemme mot kammen hvis de ikke er riktig justert inn, men det er gjelder vel stort sett alle vippearmspatenter vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv PPF's forsterkede vippearmer på min, og det har fungert bra i de snaue 100mila jeg har fått kjørt med de. Det sies dog at de kan være relativt slemme mot kammen hvis de ikke er riktig justert inn, men det er gjelder vel stort sett alle vippearmspatenter vil jeg tro.

Vippe armene er jo greie nok de da :) Men er jo duration og løft på kammen, kombinert med stivere fjærer som lager problemet her..

Hva kjører du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippe armene er jo greie nok de da :) Men er jo duration og løft på kammen, kombinert med stivere fjærer som lager problemet her..

Hva kjører du med?

Jeg har en relativt snill CatCams turbokam med relativt høyt løft, stivere fjører og CrMo retainers. Har ikke så fryktelig høyt turtall, sperra er på 7000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg blitt en erfaring rikere her gitt...

Jeg har frisert litt lett på motoren til x dama, med 2.7 blokk, 2.5 topp, 290 graders kam med 11,5 i løft, smidde vippearmer, noen seriøst stive ventil fjærer, electromotive sprut++

MEN, jeg syntes d tikka litt mye i den, så jeg tok forrige dagen av topp dekslet for å gå over og justere opp igjen ventilene, for jeg har sliti med at justerings skivene snur seg etter at den blir litt hardt brukt.. så oppgitt og fæl så plukka jeg av dekslet da for ente gang, men ga fort f og la d på igjen.. :twisted:

6 av vippe armene var slått i fille biter gitt.. :applause:

Det hadde vært interessant med litt info om akkurat hvilken kam, fjører og ventil brikker du har brukt. Alt fra KM Cams?

Har du sjekket ventil klaringen mot stempel som ble nevnt i tråden din under "Teknisk"?

Vurdere selv vippearmene fra KM Cams da de ser veldig robuste og fine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg blitt en erfaring rikere her gitt...

Jeg har frisert litt lett på motoren til x dama, med 2.7 blokk, 2.5 topp, 290 graders kam med 11,5 i løft, smidde vippearmer, noen seriøst stive ventil fjærer, electromotive sprut++

MEN, jeg syntes d tikka litt mye i den, så jeg tok forrige dagen av topp dekslet for å gå over og justere opp igjen ventilene, for jeg har sliti med at justerings skivene snur seg etter at den blir litt hardt brukt.. så oppgitt og fæl så plukka jeg av dekslet da for ente gang, men ga fort f og la d på igjen.. :twisted:

6 av vippe armene var slått i fille biter gitt.. :applause:

Det hadde vært interessant med litt info om akkurat hvilken kam, fjører og ventil brikker du har brukt. Alt fra KM Cams?

Har du sjekket ventil klaringen mot stempel som ble nevnt i tråden din under "Teknisk"?

Vurdere selv vippearmene fra KM Cams da de ser veldig robuste og fine ut.

Jeg bruker en kam fra DBIlas.

290 grader, 110 peak timing, 11,5 løft, 2,5mm ventil klaring.

Smidde racing vippearmer fra km.cams de han har til 3990,-

Fjører fra KM, de står ikke på nett sia, og har ikke data for hånd. Men skal være mye stivere vistnok..

Originale brikker.

Ja, d skal være klaring der..

Har nå hvertfall ikke slått oppi såvidt jeg kan se på ventiler ( d vil si de går som de skal, for har ikke hatt av toppen..)

Vippearmene er nok bra de! hvertfall mye bedre enn originalt.. D virker til at d er kam og fjærer som lager problemet her..

Jeg har hvertfall bestillt 12 nye nå, for å lage til en topp med snillere kam og originale fjærer, så satser jeg på bedre lykke denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjører du med?

Jeg har en relativt snill CatCams turbokam med relativt høyt løft, stivere fjører og CrMo retainers. Har ikke så fryktelig høyt turtall, sperra er på 7000.

Ja okai..

Sperra er satt til 6700 på denne da,

Men jeg satser på d løser seg med snilelre kam.. går ned til 280 grader nå.. Løftet er vel noe mindre, men ikke voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da er ny motor bygd og satt i bilen til min kjære x, igjen! hehe..

Den bremsa faktisk 22 hjul hester mer nå, enn forrige gang :):) sist gang var d 2.7 med 2.5 topp, mens nå er d rein 2.5, men med samme kam, grenrør, sprut osv. Så detta må jeg si meg fornøyd med:() så gjenstår d bare å se hvor lenge vippe armer holder denne gangen [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er jeg så smått i gang med min egen igjen, enn så lenge! hehe.. Jeg og en kompis skal bygge bur i to biler, samt en som blir litt mer rør ramme basert! Skal legge ut bilder av den sist nevnte, da dette er en urgammel rekord olympia med helt værst oppsett :twisted:

Men tilbake til Bayer`n!

Da har valget falt på eta veiv, 2.5 råder og custom stempler.

Topp er i dette øyeblikk til sveising og planing hos mannen med olympia`n.

Det kommer antagelig til å ta lang tid før motoren blir ferdig, da vi skal forske litt på å lage til roller vipper å kam :)

Noen som har vært borti dette før? Eller som har sett litt på muligheten til å få laga d om ikke anna :)

Blokka er overdim fra før, å faktisk uten slite kant, så denne får bare en god honing pluss en ytterst liten planing for å få den helt 100, da jeg skal stålpakning! Tør ikke ta så mye, med tanke på at d blir såpass lange råder og J****g korte stempel med d som er! :)

Blir også laga nytt innsug, tørrsump, elektrisk servo pumpe, fuelcell og mye anna snacks 8) Skal komme nærmere tilbake til dette :)

Sprutet blir av typen Electromotive tec GT, turbo, dyser og sånne ting skal jeg ta litt som d kommer, da d er mange timers kvelds arbeid før lommeboka tilsier så mye mer deler om dagen :roll:

Skal prøve å ta mye bilder, men d er jeg overhodet ikke god på :P

Setter pris på konstruktiv kritikk og deling av erfaringer her! :) så pøs på med svar, så kanskje jeg får tilbake litt motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, her var d jo mye tilbake meldinger :!::?::!::?:

Men jeg kan hvertfall melde om at d nå er kjøpt inn s38 motor og gir, pluss en ny e30 som dette skal spys nedi i, i en vill fart så jeg får kjørt i sommer! :twisted:

Sku egentlig vært på treff 7.mai men d rekker jeg ikke gitt! #-o

Jeg har fått med anna topp pakning og turbo grenrør, som har vært tilpassa i en e30 før, så dette blir absolutt montert til vinteren igjen :)

Planen er selfølgelig sprut, turbo osv osv..! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...