pettah Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 God kveld i stuen! Jeg skal etter hvert ha ny bil igjenn, og som mange andre kan jeg ikke gi slipp på e34. Etter som min gamle e34 520 24v, var litt lat, kunne jeg tenk meg en e34 540. Har aldri kjørt e34 på vinterstid, så det jeg lurer mest på, hvordan er e34 540 på glatta? Det blir en del turer til fjellet. Er dette overkommeligt og brukligt? Er det kjente feil med 540 motorene jeg må være obs på? På forhånd takk for svar!
tonyku Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Kommer vell stort sett ann på høyrefoten og riktige dekk. Kan med sikkerhet si at automaten som kommer i 540i med vinterprogram funker som hånd i hanske
Lars89 Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Vanlige feil på 540i-motoren er løse bolter til oljepumpa og lekk toppdekselpakninger.
N.E.W. Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Hadde for et par år siden en E34 540 aut. som jeg brukte om vinteren. Med gode dekk og antispinn var det aldri noe problem. Med antispinn av, var den til tider veldig morsom. Når det gjelder motoren, hadde jeg ingen problemer med min, med man bør få sjekket boltene til oljepumpen som nevnt i innlegget over.
tonyku Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 540 burde funke fint det! Den linken der fikk meg til å sløse bort enda 1 time på youtube å se på bilklipp :S
Spankus Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 540 burde funke fint det! suns den kjøringa ikke var så rå, sjaførn virka overnervøs til de grader
Robin1379 Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 540 burde funke fint det! så ihvertfall ikke ut som det funka fint for han som kjørte der, dårligste jeg har sett
pettah Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Alle vett jo at bimmers eg kjekke og leke seg med i glatta. Er ikke så intressert i og ligge sidelengs med unger og dama på vei til fjellet Er 540 noe spreke?
hanskr Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 sikkert ikkje de sprekaste på vinteren med tanke på grepet, men om somaren så går den jo ganske so bra, spes med manuell kasse da de seier på ein måte seg sjølv at ein 4l 8'ar går betre en forex ein 2l 6'ar med tanke på både moment og hk. .. og bensinforbruk
BimmerAnders Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 Med e34 540 får du en artig bil både på sommer og vinter Ikke verdens beste fremkommelighet på vinter, men mer enn nok til normale norske vinterforhold, og til å leke seg med. Om sommeren er det en perfekt cruise- og langkjøringsbil med passelig krefter Har selv en 540ia Touring til hverdagsbil hele året, men skikkelige dekk er veldig viktig på vinterføre. Forbruket ligger på rundt 1,3l (+-) på mila ved blandet normal kjøring, og du får den under literen på langkjøring. Det kommer selfølgelig helt an på høyrefoten Som nevnt tidligere, sjekk boltene til oljepumpa dersom du kjøper en slik bil! Jeg hadde 6 løse skruer som låg i bunnpanna... Lykke til!
SSM Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 Er vel samme om det er 540 eller 520, du må gi gass for at bilen skal spinne og sladde, den gjør det ikke selv... Beste bilen jeg har hatt på glatta var en 240 Turbo med Getrag 262CR kasse, Truetrac sperre, 238hk og 411nm. Tror jeg satt meg fast to ganger etter jeg satte i den sperra. Tror ikke E34 er noe verre på glatta enn E30. Jeg ville mye heller kjørt 540en jeg hadde i fjor på glatta enn E30en jeg har nå.
AVT Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 540 burde funke fint det! suns den kjøringa ikke var så rå, sjaførn virka overnervøs til de grader Ja, det er jo det som er morsomt. Haha, digger han karen.
Jesse Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Har 540 som vinterbil tredje året på rad nå Helt strålende! Er jo antispinn på de fleste av de, så den hjelper jo noe dersom du har vanskeligheter med å komme deg frem, selv om diffsperre ville vært å foretrekke!
pettah Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Skrevet Desember 5, 2010 Takk for masse svar. Ja da vil jeg nokk prøve å finne meg et fint eksemplar av en 540 til våren neste år !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå