Gå til innhold

e60. De gule diodene på v.frontlykt deffekt. Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med at jeg tidvis bare har et gult øyebryn på den ene frontlykten. Noen dager lyser alle diodene, mens det tidvis bare er to dioder som lyser. Det ser meget merkelig ut når bare den ene lykten har et gult øyebryn mens den andre er mørk.

Har noen her opplevd lignende? Er det en dårlig kontakt som kan fixes eller må hele lykten ut?

Nylig kjøpt bilen hos BMWforhandler men de nekter å ta denne feilen på bruktbilgarantien. De sier at hele lykten må byttes. Bilen skulle imidlertid leveres i 100% teknisk stand, men de betrakter ikke dette som en del av denne avtalen. Hva gjør jeg?

Skrevet

Krangle mer med de, da dette faktisk er en feil ved bilen.

De vil ikke bytte den, da den er dyr. Så kjør på mot dem.

Det kan hende at det er fukt i lykten som har ødelagt et kretskort, og dermed redusert funksjonalitet.

Skrevet

Lista over feil de ikke vil fixe er mye lenger. Fikk blant annet konstatert kast i bremseskivene av en annen bmwspesialist, men dette ønsker de heller ikke å bytte. Kjenner jo tydelig vibrasjoner under nedbremsing.

Jeg er lite interessert i å selv kjøpe og betale ny lykt. Kjøpte jo bilen hos BMWforhandler for å unngå akkurat dette. Jeg ville heller betale ekstra for garantien de ga meg (som de tydeligvis ikke står ved), enn å bli lurt på privatmarkedet.

Akter å rette en skriftlig søknad litt høyere opp i systemet hos forhandleren enn til den aktuelle selger.

Skrevet

Høres ut som en særdeles vanskelig bedrift.

Ikke bra!

Nei, ikke gi deg. Om du har garanti, så har du garanti!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...