hao Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Skal skifte speedometer på en E36 320 pga skjønnhetsfeil. Sitter km lagret i speedometeret eller et annet sted Skal nå sette inn en 2,5 l og diff til samme (skifter også hjerne). Hvis jeg da setter inn speedometeret tilhørende 2,5l som viser til 260km/t. vil det da vise rett hastighet? Skal jeg få justert teller eller få noe bekreftelse fra verksted på bytte av speedometer eller
e3978 Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Km-standen ligger mest sannsynlig lagret i hjernen. Skal ikke bare være å skifte km-teller for å få bort km-stand...
Bellen Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Du må inn på BMW-verksted å få kodet om den nye kilometertelleren. Den må samsvare med Ecu'en til bilen. Når du har montert det nye speedometeret, så har du 100 mil (tror eg) på deg for å få koda om.
SweetBMW Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 er ikke alle BMW verksted som VIL kode om for deg heller... Jeg har spurt utallige steder om de kan kode hjerner og clustere, men alle bare: NEEEEEI gåkke, kanke, vikke, umulig.....
mudbug Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 Km teller er lagret på 3 plasser, LCM, speedometer , (nøkkelen nyere bilen) og hjernen hvis ikke jeg husker feil.
Kennethe34 Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 På E36 ligger den kun i kombien (instrumentet) Ligger en chip bakpå kombien som du kan flytte over til den nye, da får du rett km stand. Bakdelen er at da vil en liten runding i kombien lyse, den såkalte tuklelampa som indikerer at noen har rørt noe som har med KM stand å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå