tittigulle Skrevet Desember 3, 2010 Skrevet Desember 3, 2010 bilen min går ikke reint på tomgang.små smeller litt innimellom.. men når jeg kjører så vibrerer/hakker den veldig.. den drar som den skal rundt ca 3000 -4000 oxo begynner den å vibrere/ hakke igjen eller så er den lat lissom... jo oxo når den går på tomgang så hører jeg en slags knitring langt fremme i motoren...får nesten ikke brukt 5gir,da må jeg over 100kmt... hva i allverden er dette for noe???noen som har vært borte i noe lignende?? det er ikke noe gøy å kjøre når jeg er redd for at det skal skje noe ille galt med bilen min..sukk kom på noe mere.. det lukter litt brent/smeltet plastik når jeg stopper den.. og det har kommet opp noen nye meldinger i check controllen som er på tysk og jeg skjønner ingenting....den har med kjølevæskenivået å gjøre men de andre 2 vet jeg ikke, oelstand morter(eller noe slikt) betriebsanleitg(eller noe sånt) håper noen kan hjelpe meg
helgeb Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 få tatt diagnose, er trolig veivsensor, men er umulug å vite, så billigere med full diagnose, men wtf... sjekk innsug slangen først da mann ... for hull=falsk luft, hmm , rimelig dritings nå men ,, kan det jeg prater om
e3978 Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 få tatt diagnose, er trolig veivsensor, men er umulug å vite, så billigere med full diagnose, men wtf... sjekk innsug slangen først da mann ... for hull=falsk luft, hmm , rimelig dritings nå men ,, kan det jeg prater om hehe...alltid tid til litt bimmer-prat...
tittigulle Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 hvor mye koster det med full diagnose sånn ca da? huff.. skal sjekke innsug slangen.er det den i gummi som går i fra luftfilteret? har en vakumslange som er løs oxo,skal se å få tatt bilde av den... ps... jeg er ikke mann men jente som lærer mens jeg "går"
S.Hafsmo Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Oelstand motor antar jeg er oljenivå i motor Betriebsanleit er "sjekk intruksjonsbok" Antar du har sjekket kjøleveskenivået? Så kan du jo dra ut peilepinnen i samme slengen og se om det er noe olje der. Er forøvrig og spent på hvor mye bedre respons du kommer til å få nå som du har nevnt at du er av den kvinnelige typen.
Lanzin Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 få tatt diagnose, er trolig veivsensor, men er umulug å vite, så billigere med full diagnose, men wtf... sjekk innsug slangen først da mann ... for hull=falsk luft, hmm , rimelig dritings nå men ,, kan det jeg prater om Herlig Her er vi hjelpsomme uansett promille Veivsensor høres logiskt ut.. men forklarer vel ikke svidd lukt? Hadde hjulpet og høre motorgangen.. men men..
Lanzin Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Årsmodell? M20 eller M50 motor? 170 eller 192 HK?
tittigulle Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 er det noen måte jeg kan sjekke denne veivsensoren selv på? hvor sitter den? 525`n var egentlig en kamerat sin,men så låste girkassa seg og bilen ble stående et år.. jeg fikk tak i girkasse og bytta den,kameraten kjøpe seg ny bil og jeg kjøpte bmwn,fikk den eugodkjent og har brukt den ca 3uker... bilen begynte å oppføre seg rart i beggynelsen av denne uka... var ute i stad og fikk tatt bilde av den vakumslangen som har løsna,sjekka olja og kjølevæska.. oppdaget at det var litt lite kjølevæske på den og en liten lekasje på dispenseren eller litt ovenfor/rundt den slangen som går inn nederst på radiatoren.... tror dere at det gjør veldig mye om jeg bruker radiatortett som en midletidig løsning?må jo først finne ut mere nøyaktig hvor det lekker i fra..... lurer litt på hvor mye/om den løse vakum slangen har noe å gjøre med problemet,den løse enden suger jo luft så kanskje bilen har fått i seg noe rusk el fuktighet et el annet sted? vakum slangen sitter festet på undersiden av den svarte og hvite dingsen på bildet.. hvor skal den hen?
tittigulle Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 hvordan får jeg lagt inn bilde her da?? humf
tittigulle Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 det er en 1990mod,24v....er ikke helt sikker på hvilken motor det er men tror det er en m50... den har dissa sorte deksla..
Kai-P. Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Ser den sånn ut? Da er det isåfall en M50-motor.
tittigulle Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 motoren ser sånn ut som på bilde ovenfor
tittigulle Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 ha.. jeg fikk det til..... vakumslangen sitter festet under på den sorte og hvite dingsen... hvor skal den andre enden hen? takker så mye for all hjelp
hao Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Ser ikke hvor slangen skal, men en vakumslanger har stor betydning for motor. Antar at når du får satt den på plass så er bilen grei Du bør jo få fikset lekkasje på kjøleveske men det er uvesentlig mht hvordan motor går så lenge den har kjøleveske og motor ikke har gått uten slik at topp/pakning har røket Hvis du ser nøye rundt om i motorrommet så vil du nok finne en plass der slangen passer Tror det er 2 muligheter. Den kan gå inn på topplokkets venstre side helt øverst i forkant. Eller inn i blokka på venstre side, men der er det vanskelig å komme til.
Robin L Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 hmm. slangen går innpå den bensingreia der? da TROR jeg den skal innpå innsuget. litt til høyre for luftinntaket. imellom rillene der skal det være ett lite hull. muligens litt på undersiden. er noe vakumstyring til bensinregulator om jeg ikke tar helt feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå