Gå til innhold

hele bilen vibrerer og den drar dårlig.. E34,525ia

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen min går ikke reint på tomgang.små smeller litt innimellom.. men når jeg kjører så vibrerer/hakker den veldig.. den drar som den skal rundt ca 3000 -4000 oxo begynner den å vibrere/ hakke igjen eller så er den lat lissom... jo oxo når den går på tomgang så hører jeg en slags knitring langt fremme i motoren...får nesten ikke brukt 5gir,da må jeg over 100kmt...

hva i allverden er dette for noe???noen som har vært borte i noe lignende??

det er ikke noe gøy å kjøre når jeg er redd for at det skal skje noe ille galt med bilen min..sukk

kom på noe mere.. det lukter litt brent/smeltet plastik når jeg stopper den..

og det har kommet opp noen nye meldinger i check controllen som er på tysk og jeg skjønner ingenting....den har med kjølevæskenivået å gjøre men de andre 2 vet jeg ikke,

oelstand morter(eller noe slikt)

betriebsanleitg(eller noe sånt)

håper noen kan hjelpe meg

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

få tatt diagnose, er trolig veivsensor, men er umulug å vite, så billigere med full diagnose, men wtf... sjekk innsug slangen først da mann ... for hull=falsk luft, hmm , rimelig dritings nå men ,, kan det jeg prater om

Skrevet
få tatt diagnose, er trolig veivsensor, men er umulug å vite, så billigere med full diagnose, men wtf... sjekk innsug slangen først da mann ... for hull=falsk luft, hmm , rimelig dritings nå men ,, kan det jeg prater om

hehe...alltid tid til litt bimmer-prat... :applause:

Skrevet

hvor mye koster det med full diagnose sånn ca da? huff..

skal sjekke innsug slangen.er det den i gummi som går i fra luftfilteret?

har en vakumslange som er løs oxo,skal se å få tatt bilde av den...

ps... jeg er ikke mann men jente som lærer mens jeg "går"

Skrevet

Oelstand motor antar jeg er oljenivå i motor

Betriebsanleit er "sjekk intruksjonsbok"

Antar du har sjekket kjøleveskenivået?

Så kan du jo dra ut peilepinnen i samme slengen og se om det er noe olje der.

Er forøvrig og spent på hvor mye bedre respons du kommer til å få nå som du har nevnt at du er av den kvinnelige typen. ;)

Skrevet

Herlig :)

Her er vi hjelpsomme uansett promille :D

Veivsensor høres logiskt ut.. men forklarer vel ikke svidd lukt?

Hadde hjulpet og høre motorgangen.. men men..

Skrevet

er det noen måte jeg kan sjekke denne veivsensoren selv på? hvor sitter den?

525`n var egentlig en kamerat sin,men så låste girkassa seg og bilen ble stående et år.. jeg fikk tak i girkasse og bytta den,kameraten kjøpe seg ny bil og jeg kjøpte bmwn,fikk den eugodkjent og har brukt den ca 3uker... bilen begynte å oppføre seg rart i beggynelsen av denne uka...

var ute i stad og fikk tatt bilde av den vakumslangen som har løsna,sjekka olja og kjølevæska.. oppdaget at det var litt lite kjølevæske på den og en liten lekasje på dispenseren eller litt ovenfor/rundt den slangen som går inn nederst på radiatoren.... tror dere at det gjør veldig mye om jeg bruker radiatortett som en midletidig løsning?må jo først finne ut mere nøyaktig hvor det lekker i fra.....

lurer litt på hvor mye/om den løse vakum slangen har noe å gjøre med problemet,den løse enden suger jo luft så kanskje bilen har fått i seg noe rusk el fuktighet et el annet sted?

vakum slangen sitter festet på undersiden av den svarte og hvite dingsen på bildet.. hvor skal den hen?

Skrevet

ha.. jeg fikk det til.....

lbchuwoj2gd3d9gcjot7.jpg

vakumslangen sitter festet under på den sorte og hvite dingsen... hvor skal den andre enden hen?

takker så mye for all hjelp

Skrevet

Ser ikke hvor slangen skal, men en vakumslanger har stor betydning for motor.

Antar at når du får satt den på plass så er bilen grei :)

Du bør jo få fikset lekkasje på kjøleveske men det er uvesentlig mht hvordan motor går så lenge den har kjøleveske og motor ikke har gått uten slik at topp/pakning har røket

Hvis du ser nøye rundt om i motorrommet så vil du nok finne en plass der slangen passer :)

Tror det er 2 muligheter. Den kan gå inn på topplokkets venstre side helt øverst i forkant.

Eller inn i blokka på venstre side, men der er det vanskelig å komme til.

Skrevet

hmm. slangen går innpå den bensingreia der? da TROR jeg den skal innpå innsuget. litt til høyre for luftinntaket. imellom rillene der skal det være ett lite hull. muligens litt på undersiden. er noe vakumstyring til bensinregulator om jeg ikke tar helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...