Gå til innhold

e39 problemer med elektriske etter xenonmontering..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har problemer med at lav kjølevæskenivå og lavt spylervæske nivå. Og att lysa justerer seg opp og ned kvar gang eg slår på langlysa. Skjedde som sagt etter eg monterte xenon. Bilen har orginalt xenon. Men forrige eigar tok dei av. Coupe lyset vil ikkke alltid slå seg av når eg forlater bilen ulåst...

Ser helst at dei som har peiling på dette svarer. Og dei som er her teoretikere bør vere sikker før dei kjem med påstandar

Skrevet

Er det ettermontert orginal xenon eller eller uorginalt xenon-kit?

Vet det er en del problemer med de uorginale xenon-kittene.

Hvis de er uorginale så trenger du de settene som er beregnet for biler med canbus..

Hvis det er orginalt xenon du har montert så vet jeg ikke hvorfor med mindre de er riktig montert :)

Skrevet

Da har du noe feil med starterene fra VVME.

Så med engang du plugger ut xenon kitet og bruker vanlig halogen så er alt OK?

Hvilken bil gjelder dette, og hvem er det som tar bort OEM xenon?

Skrevet
og hvem er det som tar bort OEM xenon?

Hehehe

Når noen rimelige xenonkit tenner så forplanter det seg en overspenning i bilen har jeg hørt.. spesiellt biler med canbus elektronikk.

Har lest om mange rare symptomer.

Regner med problemet gir seg med vanlig halogen.

Bestill xenon som er beregnet på biler med følsom elektonikk.. Dybvik Trading selger dette.

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Skrevet

Jeg har OEM xenon på min bil, og ettermontert på langlys fra VVME UTEN de her ledningen som mange snakker så varmt om.

Alt er OK på min bil.

Skrevet

Hei. forrige eier tok det vekk og skulle ha de på den andre e39n sin.

derfor er dei vekk fra min bil.

har prøvd 3 forskjellige sett. 2 sett med 35w og 1 sett med 55watt.

ingen systematikk i feilmelidingene heller. men virker som det skjer oftest når pærene er "kalde". etter å ha stått en stund.

har prøvd å montere mellom denne her ballasten som skal vere der for å hindre feilmeldinger og slikt. men då vart det bare verre.

er en 96 modell e39.

Skrevet

Er ikke det at du legger høyspentkabelen som går fra ballasten til pæren for nært noe følsom elektronikk? den kan forstyrre mye dersom den ligger inntil en pølse med masse andre ledninger.. har ikke opplevd det selv, men en kamerat av meg fikk ikke start på sierraen sin pga at han hadde festet balasten inntil tenningsmodulen.. startet tvert når han flyttet ballasten..

Skrevet

Kan ikkje sjå det skal ligge nært noko spesiell elektronikk uten om ledninga som går videre til aircondition vifte releet.

men skal høre med dybvik trading og heller prøve med dette.

har hatt batteri problemer med e39 siden eg fekk den. men etter dette xenon problemet oppsto. så har eg ikkje hatt problem med tapping av batteri. heheh

nesten positivt:P

Skrevet

Får ta en diagnose no til helga. har ikkje tilgjengeligt utstyr no.

det var ingen systematikk i utladdingane før. kunne gå 3 veker. og innimellom kun 1 dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...