Gå til innhold

318iS går strømtom. Ny dynamo og nytt batteri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg har en '96 318is som har noen problemer med strøm.

Har skiftet dynamo, og den har fått nytt batteri, men vil plutselig ikke starte.

Ble stående ute i natt, fordi den plutselig ikke ville starte, etter at jeg hadde skrudd den av i 30 sekunder.

Måtte bli reddet av en forbipasserende peugeot, som egentlig var ganske humilierende..

Noen som har noen ideer om hva det kan være som tydeligvis trekker masse strøm?

Når den først starter, lader dynamoen slik den skal, og alt er flott..

Skrevet

Når den ikke vil starte, skjer det ingenting.

Lys osv starter, men når jeg vrir nøkkelen helt om, klikker den ikke engang.

Skrevet

Nei. Det er fremdeles nok strøm til de, så misteker at det er startern som krever mye strøm.

Ja, den starter med en gang jeg bruker startkabler.

Skrevet

hmm. har du prøvd å sette en løs startkabel ifra minuspolen på batteriet og bort på motoren? kan hende det er dårlig jording il motor. da kan det bli sånn..

Skrevet

du tar en startkabel på minus polen på batterier. og setter den på noe metall på motoren en plass. eks eksosmanifolden, løfteører, insug +++ alt som er av metall på motoren og du får på kabelen.. starter den da er det dårlig jording til motoren din

Skrevet

Jeg var akkurat ute å sjekket ladingen på bilen nå. Den er full ladet, men vil fremdeles ikke starte.

Jeg stikker ut igjen nå og prøver det du foreslo, Morty999.

Skrevet

Prøvde å sette startkabel fra batteriet bort til diverse steder på motoren, men ble ingen respons da heller.

Og den skal være full ladet.

Skrevet

jeg vil tro starteren din er defekt.. hadde en bil på skolen hvor jordinga til motoren ikke var på, så starteren henta jord igjennom gassvaieren.. :P den ble varm! :lol:

Skrevet

Når du sier at batteriet er fulladet. har det da 12-14v eller har du målt strømstyrken? (i ampere)

Jeg hadde et batteri på motorsykkelen hvor kun 2 celler var i orden, det målte 12v men hadde ikke strøm nok til å drive blinklysene engang...

Jeg ville tippet på at det er noe som trekker strøm. Har du ettermontert anlegg eller noe?

For å måle utlading så må du koble fra minuspolen og koble et amperemeter(multimeter) inn mellom batteripolen og kabelen.. Det skal være litt "svinn" til klokke og slikt.. men noe særlig mer enn 50mA-100mA (0.1A = 1.2w i 12v)

Deretter kan du prøve å koble ut sikringene etter tur for å se om avlesningen endrer seg. Da kan du tilslutt(forhåpentligvis) finne hvilken krets som stjeler strøm.

En annen løsning er at du ved fulladet batteri kobler fra batteriet når du parkerer bilen. Om batteriet fortsatt lader seg ut så er feilen i batteriet.

edit: om problemene kommer allerede etter 30sekunder så holder jeg en knapp på starteren..

Skrevet

Setter en knapp på at det er starteren din som er gåen. Ta en metall stang eller noe å dunk forsiktig noen ganger så prøver du igjen.

Var akkurat samme på is'n min og der var starteren tatt kvelden. Siden ikke lys slukker når du vrir om er det vel ingenting som tyder på at det trekker masse strøm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...