Tom_E36 Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 jeg trenger å vite hvilket værktøy som brukes på denne mutteren for å ta av spindelen, for å få fjernet bremseskjoldet bak på e46 sedan. har prøvd m diverse som enten er for stort eller for lite.. er det noen butikker som kan ha pipa som trengs?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Jeg mener å huske at det er en 46mm pip du trenger.. Er hvertfall det på E36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Du må hvertfall ha tolvkantpipe, og det kan være leit å få tak i i så store dimensjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roveen Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Det skal ikke være noe problem å få tak i. Ta med deg mutteren ut til f.eks biltema, clas ohlson eller Tools. Jeg gjorde det med mutteren når jeg skulle bytte hjullager på min E39. Til denne trengte jeg 36mm 12kant pipe. Kan tenke meg at du gjerne trenger en 32mm. Viss du tar av denne mutteren bør du erstatte den med en ny pga at den gamle blir delvis ødelagt når du skrur den av pga "sikringen" slik at den ikke skal løsne. Denne mutteren satt utrolig hardt fast på min bil. Jeg klarte å knekke en svær moment nøkkel når jeg skulle løsne denne. Jeg måtte bruke en svær muttertrekker på 2000nm for å få løsnet mutteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Denne mutteren satt utrolig hardt fast på min bil. Jeg klarte å knekke en svær moment nøkkel når jeg skulle løsne denne. da snakker vi om feil bruk av verktoy du skal ikke bruke en momentnøkkel til og løsne en mutter den er bare til skru fast en mutter bruk en latmansarm eller noen sån Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 +1 Ikke misbruk moment nøkkelen.. da blir den ubrukelig etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTK-530 Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Siden dette er en svær pipe, så bare husk å se til at du får den pipa du skal ha er til 1/2" verktøy. Hvis ikke så har du mest sannsynlig ikke latmann/skralle til å dra pipa rundt. Jeg sleit veldig med å få tak i pipa og når jeg endelig fikk tak i den så hadde jeg ikke stor nok latmann, men fikk lånt en i AEO butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roveen Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Denne mutteren satt utrolig hardt fast på min bil. Jeg klarte å knekke en svær moment nøkkel når jeg skulle løsne denne. da snakker vi om feil bruk av verktoy du skal ikke bruke en momentnøkkel til og løsne en mutter den er bare til skru fast en mutter bruk en latmansarm eller noen sån Vet man ikke skal bruke en moment nøkkel til slik bruk, men det var det eneste jeg kunne finne der og da som hadde en fornuftig størrelse.. Tenkte 600nm skulle holde, men den gang ei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom_E36 Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2010 hmmm... får sjekke wurth el tools da.. men noen som vet nøyaktig dim? og er det linx gjenget?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå