Gå til innhold

Skal jeg klage på dette? Ødelagt list rundt ruta. [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som føler at bilen alltid kommer fra verksted i verre stand enn da man leverte den fra seg?

Hopp over neste del av innlegget hvis du ikke gidder å høre hele historia :D

Bilen ble levert Riis Bilglass Fauske og ruta blir ikke tett. Jaja, dashbordet holder nå på 190 liter vann, men jeg får dem til å se på den. De foreslår mens vi står inne på verkstedet at de skal fylle i litt lim der hvor det er lekk. Jeg forklarer disse nissene at jeg ikke aksepterer en dæsj sicaflex som en erstatter for en skikkelig jobb. Jeg gadd ikke engang forklare dem hvorfor dette kom til å være en dårlig ide. Ok, jeg blir tilbudt å få ruta byttet på nytt i Trondheim. Riis Bilglass Tiller får oppdraget da dem er nærmest hvor jeg bor og de hiver seg rundt. Selvfølgelig skal bilen være klar samme dag. Det har dog aldri skjedd meg (ser man bort fra det lokale verkstedet jeg bruker hjemme). De ringer og sier det er et problem med dæshbordet. Joda tenker jeg :D Selvfølgelig er det det. Tirsdag kommer og de har ordnet bilen (med godt synlig fiks av oppskjært dæashbord) og når er problemet dette: ELENDIG ARBEID!

clwviiqy0c5njn8d5b3w.jpg

o9q6p6hgtn52dzx0z5k3.jpg

Er ikke dete en del av rutebyttet? Dette skal de jo sende regning til Vesta om? Dette er det forresten Riis Tiller som har fått til. De på Fauske fikk det helt fint til. De ordnet til og med den lille biten som knakk av da de tok den av første gang.

Noen som har peiling på om jeg kan bytte dette selv? Listene koster 1000,- btw.. :/ La ikke ordentlig merke til dette før i dag da bilen har vært nediset.

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Klagesak.

Jeg hadde ikke godtatt det..

Forsikkringen skal dekke ny list dersom den blir ødelagt vet skifting av rute..

Skrevet
Klagesak.

Jeg hadde ikke godtatt det..

Forsikkringen skal dekke ny list dersom den blir ødelagt vet skifting av rute..

Ja, det jeg og tenker. Men det blir jo et mareritt nå som Riis Tiller ikke har noe med forsikringsselskapet mitt å gjøre. De kan jo da bare levere regninga til Fauske.

Man lurer jo på hvorfor de bare smekker en ødelagt list på bilen og takker for seg? De sa ikke i fra engang. Og hadde jeg ikke spurt hva problemet med dashbordet var ville jeg ikke fått vite at de hadde skjært det opp før jeg selv oppdaget det.

Skrevet

En god del av høyre side.. De glapp kniven da de skulle ut med ruta. Men det lot jeg gå.. I grunn ikke noe mer jeg kunne gjøre der. De hadde reparert det, men det er fortsatt godt synlig.

Skrevet

Er det en slakter som har deltidsjobb som ruteskifter? :s

Det er vel på sin plass med tilbakemelding om hva du synes om dette..

Hadde de sagt i fra så hadde det kanskje vært litt anderledes, men når de satser på "han merker det sikkert ikke"-taktikken...

Skrevet

Jeg ville i hvertfall ikke godtatt dette. Hverken dashbordet eller listene. Kan ikke dashbordet repareres får de bytte hele shiten.

Skrevet
Hadde klaget på stedet, selv "ulykken" på dashbordet hadde jeg ikke godtatt.

Har bare ikke lagt merke til dette før jeg kjørte bilen inn på vaskeanlegg.

Jeg skal tilbake på fredag og høre. Har eksamen på torsdag.. Så har ikke tid..

Takk for støtten :D Dashbordet var jeg irritert over, men tror nok bytting ville blitt uaktuelt uansett. De leide inn en mann for å reparere, men synes ikke han var så forferdelig flink. Tydeligvis en vanlig feil siden de har en mann på standby :P

Skrevet

hei! Her er det bare å klage, ett verksted gjorde noe liknende med mine gummilister på bagsjeromsdøren. Fikk erstattet hele listen + arbeid etter jeg klaget. :)

Skrevet

Taktikken er IKKE SI NOE TIL KUNDEN, så når de blir tatt med buksa nede benekter de det hele eller skylder på kunden.

DETTE ER EN FRAMGANGSMÅTE SOM LØNNER SEG FORDI VI SLUTTER Å KLAGE OG AKSEPTERER SKADEN.

Vi ønsker jo å være grei. KLAG

Jeg fikk nytt gangvindu Listingene er jævlig(gjør det bedre selv og rammen er skrapet litt opp ett sted og på toppen av det hele skyter han en lang stift gjennom vindusposten og lager ett stort hull). Jeg ber ham utbedre skaden, men han bare mumler noe om at han har gjort jobben sin. Vi får se når regningen kommmer :evil: Jeg har nå en splitter ny ødelagt vinduspost.

HURRA

Som om jeg ikke skulle klart det selv.

En kar på Auda Lillestrøm skiftet ruta på E34en min. Jeg hadde med lister ny fra Koed for over 1100 kr. Alle tre ble ødelagt og skal settes inn sammen med ruta. Nå er det sikaflex som gjelder. Da jeg sa ifra ble gutta riktig gretne. Jeg gadd ikke lage slagsmål tre mot en i Auda verkstedet og gikk med på å betale for å ta ruta ut og inn og nye lister. Hadde ikke godtatt dette en til en. :grr:

Skrevet

Hvis man klager får man bare tilbake,skadene vil komme en eller annen gang,så hva er probleme...Hva faen liksom,gjør man det selv er det jo greit,men andre så kan dem jo gjøre opp for seg,men verre blir det bare virker det som.

Viktig at man klager å advarer andre.Dra fast til di plassene man får god service,så får vi håpe di elendige plassene går rett til hel...

Skrevet

Det er en reklamasjonssak. De har ødelagt noe mens de gjorde en jobb. Har ingenting med forsikringsselskapet ditt og gjøre, så framt de ordner det. Hvis ikke må forsikringsselskapet gå inn og kreve det fikset for deg som forsikringsskade.

Tenk: Snekkeren kommer og skal skifte vinduet ditt på stua. Han tar ut vinduet og skyver vinduet med spiker og skruer over parketten din. Den blir da oppstripet/skjært sund. Da må snekkeren erstatte dette.

Så lister og dachboredet? må de erstatte hvis de ødela det som beskrevet. Det er deres problem - bilen skal se ut som når de mottok den - foruten at de skiftet ruta.

Skrevet

Da har jeg vært hos Riis Tiller og klaget. Der traff jeg en fyr som ikke jobbet så mye der. Resten av crewet er visst syk. Har ble etter hvert enig i at man ikke bare kunne legge tilbake en list man har ødelagt. Og det viser seg og at ruta må byttes fordi man ødelegger noe klips eller hva det nå var.

Kjipt at jeg må tilbake og forklare hele greie på nytt til en annen type. Nå er jeg så lei at jeg helst ville sett at jeg fikk tilbake det jeg betalte i utgangspunktet og dratt til Hurtigruta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...