steiney Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Hei! Et verksted byttet termostat på bilen for et halvt årstid siden. Og etter det fikk jeg beskjed om at jeg muligens måtte etterfylle litt frostvæske etter luftingen. Det glemte jo jeg, og nå er ekspansjonstanken tom. Er det mulig at det har forsvunnet så mye, eller er det et hull et sted?
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Det vites ikke. Det kommer an på hvor mye væske de fyllte på og hvor mye du har kjørt og hvor stor en evt lekkasje er.
perpilot Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Ser du noe tegn til lekkasje under bilen da? Det er jo uansett bare å fylle på. Hvis det forsvinner igjen så har du en lekkasje.
steiney Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 Ingen tegn til lekkasje noen sted. Jepp, har nettopp kjøpt frostvæske, så da får jeg fyllle opp og evt lufte den på nytt...
e3978 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Er det ikke nivåmåler på expansjonstanken/radiatoren?
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Nei, det er ikke elektronisk sensor, mener jeg. Bare vindu for å sjekke det.
e3978 Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 På min e39 er det el.måler på radiatoren...en flottør som ligger inni den gjennomsiktige delen..men den har også en tendens til å sette seg litt fast...gjorde det på min, og da kom det feilmelding hele tiden at det var tomt for væske...
steiney Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 Har aldri vært noe som har sagt i fra på min bil i allefall. Har hatt den i snart 4 år, og har hatt litt problemer med diverse på kjølesystemet. Så enten så har den aldri fungert, eller så er den ikke der. Vet heller ikke hvordan jeg skal sjekke om jeg har det så.
roveen Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 På min E39 gir den beskjed når nivået er lavt. Min har også hengt seg opp en gang, men det er relativt enkelt å bytte nivåbryter. Gjerne du ikke har dette viss du ikke har kjørecomputer?. Eller har alle E39 dette?
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Ser ut som det kun er nivå varsling for biler med navi og TV. Ref. nr 13 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... /radiator/
broderaron Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Nei dette kan ikke stemme, har verken navi eller tv men har nivå varsling på min.
Otis Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Aha, jeg sjekket såklart igjen og det viser seg at alle diesel og M5 har samme nivå sensor. Mens bensin utgavene har en annen type, men den gjelder for alle med navi eller tv eller kjørecomputer med fjernkontroll..?! Skjønner ikke fjernkontroll da... Ref. nr 13 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... /radiator/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå