Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har virkelig begynt å høre en skjelvende/pulserende plystrelyd fra motoren ved pådrag. Ikke lett vanlig "konekjøring" pådrag, men litt mer gassen i bånn pådrag hehe.

Den har vært en stund, men føler den er litt mer fremtredende nå. Tør påstå den følger turtallet og plystrer kraftigst når motoren drar på maks moment ( i det området turboen slår ordentlig inn )

Det eneste eg vet at når eg skiftet dyser så noterte verkstedet seg at det va en rift i sylinder nr 4 som kunne komme til å lekke litt og dermed miste litt motorkraft. Synes bilen går som en kule og merker ikke noe til minsket motorkraft. Det blir jo et voldsomt trykk nedi der, men får det ikke til å stemme at en liten rift kan lage en pulserende/skjelvende plystrelyd. Tonen ligger i det leie' der når gutta plystrer etter evt damer hehe. Så ikke en veldig lys lyd, og nei, det er ikke den høyfrekvente lyden fra turboen eg hører

Har lest litt rundt der eg har sett at årsaken har vært sliten dynamo og servoreim.

Noen som har kjennskap til typen bil eg har og ka det kan være? (Se signatur for bilen min)

Skrevet

Lekkasje på trykkrør fra turboen..

Har vert borti lekkasjer på inntak til intercooler på flere e39er.

Skrevet

Er garantert fra turbo... intercoomleren sitter vel helt fremme på venstre side på din bil om jeg ikke husker feil... er bare å se etter i motorrommet med ei lomelykt. se etter oljesøl rundt trykkslangene..

Skrevet

Nei.. hvis det er bare en slange er de 2-3 hundrelapper... er det intercooler tror jeg den koster 3000,-

Skrevet

Hadde en slik snodig lyd på min gamle 530d. Da var eksosen knekt tvert av rett etter turboen, så når den fikk mye eksos ut presset den rørene fra hverandre og lagde plystrelyder. Eksosfestet/demperen montert på girkassen var da ødelagt. Byttet det og fikk TIG-sveiset rørene sammen igjen. Kjørte ca 70-80.000 km uten problem etterpå.

Skrevet
Forresten....bør eg høre den plystrelyden hvis eg gir full gass på tomgang? (med varm motor seff)

Ikke alltid du hører det da..

Motoren må ha litt motstand for og bygge ladetrykk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...