Bimmerfører Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Var ute å kjørte en lengere tur i går, snøen lavet ned og det ble snødekte og fint vinterføre. Mens jeg lå på E6 sørover mot Oslo, kom plutselig en helt jævlig risting i bilen og motoren gikk fra vanlig lat til skikkelig lat. Ristingen var ikke der når jeg slapp opp gassen, men så fort jeg prøvde å gi litt gass, ristet det så jævlig at jeg trodde jeg skulle miste alle hjulene og bilen bare skulle falle fra hverandre. Hogg i bremsen, så abs'en virkelig fikk jobbet og skulle prøve å rekke en avkjørsel, som jeg bare passerte, tenkte derfor at "ok da får jeg kjøre pent til neste" Men når jeg da ga gass igjen så var ristingen helt borte og motoren var helt fin, hele kjøreturen hjem (ca 7mil) Hva kan dette ha vært??? anyone
Otis Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Tenningsfeil. Hva som gjorde feilen er ikke godt å si, men en diagnose vil nok fortelle deg det.
Bimmerfører Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Skrevet Desember 6, 2010 Har opplevd tenningsfeil på biler tidligere, og en ting kan jeg garantere deg, at dette var ingen tenningsfeil. Den kjenner jeg igjen
Andreas1 Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Det var ikke en ABS-sensor som lekte med deg da? Slår inn på bremsene så biler nykker og kveler motorkraften.
Bimmerfører Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Diagnose er stilt, ABS sensor høyre fremre var synderen, så gikk til innkjøp av ny i dag. Tenkte jeg skulle bytte den i kveld, så mitt neste spørsmål er : Er dette plugg'n play eller PLUG'N PRAY??
Bimmerfører Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Hella sine ligger på ca 1100,-
Lanzin Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Plug and Play.. men litt pray først skader nok ikke
Mikael-B Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Veldig lette å bytte, kan være lit kuk for å løsne skruen hvis den har sitti lenge
Lanzin Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Veldig lette å bytte, kan være lit kuk for å løsne skruen hvis den har sitti lenge Var den jeg tenkte trengt litt Pray
kjellan Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Kan virkelig en abs sensor forursake dette??? Har samme symptommer på min m50. Der er abs ute av drift av enn eller annen årsak.
Bimmerfører Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 Når abs'en slår inn/feiler slik, kutter den motoren og tractionkontroll pluss acr osv, begynner å krangle visst nok, og det kan ifølge verkstedet gi symptomer som lat bil/vibrasjoner osv....
Otis Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Ja, det kan det. Men utifra beskrivelsen din så vil jeg tro noe annet. Men det er såklart veldig vanskelig å gjette på hva det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå