Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Beste hadde vel vert å gjort det med en gang,en å legge det ut her...Mindre bevis slengende rundt jo bedre,han kan jo kanskje være medlem her,skrive ut alt å ha som bevis tilfelle det skulle kom til nytte hvis det kan brukes..

Kjipt for begge parter å kan godt skjønne begge parter i denne saken,håper det ordner seg.

Sant nok, men i en sak som dette er det godt med råd når jeg selv ikke har blitt satt i en slik situasjon først. Og jeg har jo strengt tatt ingenting å skjule eller lignende. Bilen hans er et vrak og jeg vil derfor bytte tilbake, jeg skrev ikke omreg fordi jeg ville ha bilen på eu-kontroll før jeg visste om jeg ville bytte, samt fordi hjulene mine fortsatt sitter på bilen han kjører rundt i nå og ødelegger for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har bare villa gjort det slik jeg beskrevet. Og hvis politiet har begynt å stilt spørsmål, så kan du si at dere skulle KANSJE bytte bil, men dere byttalånte bil slik at dere begge kunne se over bilene. Men IX,n var så dårlig at du ikke villa bytte, men han andre nekter å gi deg tilbake bilen din. Enkelt å greit. etter 5 min med politiet til stede, så kan du kjøre derfra med 520,n ;)

Hadde bimmers hatt en "liker"-knapp nå, hadde jeg trykka på den! Det er akkurat slik du forklarer det jeg har tenkt å fremstille denne saken, og det hørtes ut som en veldig god løsning, som gir en slik ende på saken som jeg ønsker!

Takk for svar!

HAAAALOOOOOOOOOO! tror dere ikke onkel politi har internett ellr???? En ting og prøve og lure politiet men og skrive det på ett bmw forum er jo meget smart. syns ikke det er noe rart att du sitter med ett vrak av en ix jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du seriøst at politiet bruker tid på å søke på internett i "tilfelle dette er lureri og han har skrevet om det på et bilforum"?? pga en slik fillesak?? :lol: Og OM de evt gjør det. (noe jeg tviler STERKT på) så leser de at han har byttet til seg et vrak, uten at noen har skrevet salgsmelding eller kontrakt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han andre fyren er sikkert ikke enig i det costum sier, og har med stor sansynlighet lest denne tråden. Da er det ganske lett for han og bevise sin uskyld ved og gi snuten en link der den andre parten innrømer att han planlegger og lyve til snuten. Dette er enkelt. En muntlig avtale gjelder. At du ikke så over bilen kan du i selv. Den så jo rimelig råten ut og. Men for all del lykke til.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foresten. att han har byttet til seg ett vrak er helt ubetydelig. Hvordan vet vi om hans forige 520 var en perle? den trenger ikke ha gulv og kan ka kaddet 1,2 liter motor for alt vi vet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han andre fyren er sikkert ikke enig i det costum sier, og har med stor sansynlighet lest denne tråden. Da er det ganske lett for han og bevise sin uskyld ved og gi snuten en link der den andre parten innrømer att han planlegger og lyve til snuten. Dette er enkelt. En muntlig avtale gjelder. At du ikke så over bilen kan du i selv. Den så jo rimelig råten ut og. Men for all del lykke til.=)

Nå vet ikke jeg hvor gode lesekunnskapene dine er, men UTEN salgsmelding eller kontrakt, så har ikke bytte funnet sted etter loven ;) Å da har trådstarter KRAV om å få tilbake bilen sin, er ikke noe å drøfte engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han andre fyren er sikkert ikke enig i det costum sier, og har med stor sansynlighet lest denne tråden. Da er det ganske lett for han og bevise sin uskyld ved og gi snuten en link der den andre parten innrømer att han planlegger og lyve til snuten. Dette er enkelt. En muntlig avtale gjelder. At du ikke så over bilen kan du i selv. Den så jo rimelig råten ut og. Men for all del lykke til.=)

Nå vet ikke jeg hvor gode lesekunnskapene dine er, men UTEN salgsmelding eller kontrakt, så har ikke bytte funnet sted etter loven ;) Å da har trådstarter KRAV om å få tilbake bilen sin, er ikke noe å drøfte engang..

Stemmer, og jeg har ikke tenkt å lure noen som helst, men hvordan man ordlegger seg i en slik sak er svært viktig, og det er kun DET jeg har fått råd om som jeg MULIGENS kommer til å følge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette gjentar seg gang på gang.

det er ikke noe tvil, du som kjøper(bytter) er pliktig til å sjekke det du skal ha.

det finnes ingen lover eller garantier på bruktbil kjøp personer i mellom. her er det kun kontrakt som gjelder.

Ja, og nettopp derfor var jeg så smart å ikke inngå noen form for kontrakt med selger før jeg hadde hatt bilen på en eu-kontroll for å sjekke tilstanden dens, siden bilen var så lav at det ikke gikk an å jekke den opp på stedet og dermed heller ikke bytte hjul. Jeg fant fort ut på eu-kontroll at denne bilen ikke var noe å ha, og derfor blir det ikke noe bytte. Problemet er bare å få "selgeren" til å forstå dette. For nå har jo han en bil som går og er i orden, og er dermed så klart fornøyd. Skjønner godt at han ikke vil abryte handelen, jeg! Men det må han pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Bare å holde på ditt. Uansett hva han andre prøver seg på så hjelper det ikke. Uten at dere begge har signert en salgsmelding eller kontrakt, så er ikke dette bytte fullbyrdet. Spør envær politimann/kvinne, eller advokat. ;) Men uansett. La oss høre hvordan dette går. Ikke gi deg hvis det du sier stemmer ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Bare å holde på ditt. Uansett hva han andre prøver seg på så hjelper det ikke. Uten at dere begge har signert en salgsmelding eller kontrakt, så er ikke dette bytte fullbyrdet. Spør envær politimann/kvinne, eller advokat. ;) Men uansett. La oss høre hvordan dette går. Ikke gi deg hvis det du sier stemmer ihvertfall :)

Helt korrekt. Det jeg sier her stemmer selvsagt, ellers hadde det jo aldri vært noe poeng i å starte en slik tråd og ettersøke råd, hvis det hadde vært på feil grunnlag. Så dette ordner seg, og tusen takk for dere som har kommet med gode råd og tips! Det trengs, da jeg ikke har sittet i en slik situasjon tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er biler i 10-20.000,- klassen, tror jeg ikke du kommer langt hvis du må gå til rettslige skritt. Og som nevnt her, dere har IKKE levert salgsmeldinger, så dere har IKKE gjennomført et bilbytte.

Litt interresant spekulasjon: Hvis DU hadde en bil til salgs, det kommer en for å se på bilen, prøvekjører den en times tid, og så kommer tilbake med defekt clutch, hadde du syntes det var helt greit at han bare leverte tilbake bilen og sa takk og hei? Slike ting er alltid jævlig kilent, biler i denne prisklassen er i utganspunktet "vrak". Her blir saken som om du hadde lånt bilen av en kompis, og kjørt i stykker clutchen mens du hadde den.

Men hva har skjedd med clutchen? Går ikke bilen fremover, eller slurer den bare litt? Hatt MYE gamle biler som har blitt kjøpt med 250.000-300.000km på klokka, og har aldrig tatt en eneste clutch. Har hatt biler der den har begynt å bli litt slapp, slure litt ved pådrag på høyt gir, men så lenge man passer på at man ikke ligger og slurer, men alltid har den "låst" kan man nesten kjøre hvor lenge som helst slik. Men lar man den slure opp bakker og slikt, da varer den ikke mange milene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...