Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!
Tirsdag forrige uke byttet jeg 520'n min mot en 525ix touring.
På veg hjem med 525'n røyk klutsjen. Bilen ble da tauet på verksted hvor det ble foretatt eu-kontroll, og det viser seg at bilen er fullstendig rusten under i tillegg. Det er også påskiltnings-gebyr på 1200,- på bilen da den er avregistrert av politiet, noe jeg heller ikke ble opplyst om, men som jeg selvsagt sjekket opp på egenhånd.

Jeg ønsker nå selvsagt å avbryte denne handelen, da 525'n ikke er i den stand jeg ble forespeilet i det hele tatt. Problemet er at Jørgen, som jeg byttet med, ikke godtar å avbryte handelen før klutsjen er reparert/erstattet av meg, siden dette skjedde mens jeg kjørte den. Han truer også med å kaste nøkkelen til bilen min hvis jeg kommer for å hente den tilbake.. :lol: Men dette er jo helt tydelig noe som var slitent fra før, da det røyk ved pen kjøring på veg hjem, etter en time på E6!

520'n står fortsatt registrert på min mor, og 525'n står fortsatt registrert på Jørgens mor (dette pga forsikring). Omregistrerings-skjemaer er ikke fylt ut, da vi skulle møtes en dag senere å evt gjøre dette samtidig som jeg skulle få igjen hjulene mine som stod på bilen, dersom bilen viste seg å være i den stand jeg ble fortalt i på eu-kontroll. Dette fordi 525'n var kappet så mye fjærer på at det ikke var mulig å bytte hjul der og da og dermed heller å få sett på bilen under.

Har ikke jeg da rett til å bare levere igjen bilen hans med defekt klutsj og hente tilbake 520'n min? Er ikke skrevet noen kontrakt, salgsmelding eller noe lignende enda, så juridisk sett har aldri et bytte funnet sted, bilene er fortsatt "tidligere" eiere sine. Jeg har altså jurudisk sett bare "lånt" bilen til Jørgen for å få den sjekket på verksted om dette er noe å ha, hvilket den ikke er. Men i telefon kommer det flere banne-ord enn saklige uttalelser fra "selger".

Han har også lagt ut bilen min for salg med helt feil opplysninger.

Endret av Sommer Lyd&Foto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld han for å ha stjålet bilen din, så anmelder han deg for å ha ramponert bilen hans.

Ergo: Skriv under kjøpekontrakten og ta din del av det sure eplet. At clutchen er så dårlig og at bilen er pur rusta er noe du burde sjekka opp på forhånd.

Dere har begge vært idioter i mine øyne, kjøre avgårde uten salgsmelding er starten på all dumskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ordner seg enklest om din mor ringer hans mor :lol:

Hehe tro meg, det er gjort, og hun nektet å snakke om saken fordi hun visstnok ikke har peiling på bil (selvom jeg ikke helt klarer å forstå hva det har å si)... Så hun fikk da FAREN til Jørgen til å ringe moren min, og han var like håpløs å ha med å gjøre som Jørgen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld han for å ha stjålet bilen din, så anmelder han deg for å ha ramponert bilen hans.

Ergo: Skriv under kjøpekontrakten og ta din del av det sure eplet. At clutchen er så dårlig og at bilen er pur rusta er noe du burde sjekka opp på forhånd.

Dere har begge vært idioter i mine øyne, kjøre avgårde uten salgsmelding er starten på all dumskap :)

Det vurderes faktisk! Ja, jeg har vært dum som har vært godtroende nok en gang ved bytte av bil. Men grunnen til at jeg ikke ville skrive salgsmelding på 520'n min der og da, var fordi bilen var så lav at jeg ikke fikk jekka opp og sett under den, i tillegg til at hjulene jeg skal ha igjen fortsatt sitter på 520'n som Jørgen nå har. Men så lenge klutsjen ryker etter så kort tid ved pen kjøring, og ingen av bilene er omregistrert enda, så burde det vel ikke være så vanskelig å få avbrutt denne handelen, som visstnok kun var en tabbe fra min side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eneste mulighet å få noen med litt power til å snakke han til fornuft ;):lol:

Sant nok ;) Men han oppfører seg så umodent, banner og er totalt usaklig i telefon, så det er helt tydelig at denne gutten blir det vanskelig å få snakket til fornuft... Det er noe foreldrene burde gjort for mange, mange år siden. Han trua til og med med å kaste bilnøklene til bilen min, hvis jeg kom for å hente den tilbake og leverte tilbake bilen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken er vel egentlig grei...du har ødelagt clutchen i "hans" bil, den må du reparere/bytte før du får tilbake "din" bil, ser ikke helt problemet

Jo, men så er det jo umulig jeg som har ødelagt klutsjen, når jeg kun har kjørt bilen en time PENT på motorveg før den røyk, på veg hjem. Derfor synes jeg det er feil at jeg skal begynne å koste på vraket hans av en bil før jeg kan få avbrutt dette byttet. Jeg aner jo ikke hvordan han kjører med bilen min nå, kan jo være nesten havarert den når jeg til slutt eventuelt får den igjen.

Poenget er at dette tydeligvis er nok en del som var sliten fra før, og jeg kan ikke da skjønne at jeg skal stå ansvarlig for å reparere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er at du ikke kan bevise at du har kjørt pent, du kan heller ikke bevise at clutchen var dårlig når du hentet bilen, inngå en avtale om at du bytter clutchen i hans bil (sett inn en brukt du får gratis) gjør det så fort som mulig før han ødelegger bilen din bare på pur F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er at du ikke kan bevise at du har kjørt pent, du kan heller ikke bevise at clutchen var dårlig når du hentet bilen, inngå en avtale om at du bytter clutchen i hans bil (sett inn en brukt du får gratis) gjør det så fort som mulig før han ødelegger bilen din bare på pur F

Ja, jeg må i hvertfall få gjort noe så fort som overhodet mulig, så han ikke, som du sier, ødelegger bilen min. For han kan jo heller ikke bevise at han har brukt bilen min pent, eller at den er i samme stand som da jeg leverte den fra meg. Men derfor synes jeg også det er feil at jeg skal reparere klutsjen hans, som helt tydelig var utslitt fra før, da jeg umulig har slitet på den ved det lille jeg kjørte bilen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fylt ut noenting, ville ikke gjøre det før jeg hadde sjekka den hvite, samt fått tilbake hjulene mine.

Jepp, den ser ikke bra ut, men jeg trodde den var bedre enn min, selvom jeg måtte bytte fjærene på den og fikse den litt kosmetisk. Det var slik han fremstilte bilen. Men ja, jeg har driti meg ut som byttet med denne personen. Så nå trenger jeg bare den hjelpa og de rådene jeg kan få, for å få tilbake bilen min.. Som faktisk fortsatt er MIN..

Jeg opplyste forøvrig Jørgen om hver MINSTE lille ting som kunne ansees som en mangel ved bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...