mAskinA Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Har en BMW 316 93 mod, som er i meget god stand Men ventilene mine tikker noe grusomt, så bilen går bokstaveli talt som "en klokke". Har byttet olje på den, da tikkingen ble noe bedre. Men etter hvert ble tikkingen som før. Har noen tips og råd ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 1986 Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 bytte ventiler og kammaksling?? er ikke noen ekspert selv desverre.. det hjalp å justere ventilene på min bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 hvis det er 93 mod 316 så ere vel M40 han har, og da er det hydrauliske løftere som ikke får blitt justert. det du eventuelt kan prøve er å kjøre sånn motorflush og rense gjennom systemet, og så bytte olje til Castrol. Det har jeg god erfaring med på min gamle M43 iaffal. Annet enn det ere vel å bytte løftere som må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 hvis det er 93 mod 316 så ere vel M40 han har, og da er det hydrauliske løftere som ikke får blitt justert. det du eventuelt kan prøve er å kjøre sånn motorflush og rense gjennom systemet, og så bytte olje til Castrol. Det har jeg god erfaring med på min gamle M43 iaffal. Annet enn det ere vel å bytte løftere som må til. Jeg har selv problemer med litt tikktakk på min 98' 316 m43.. Får vel ikke justert løfterne hos meg heller? Kanskje jeg bare skulle kjøpe trimkam og nye løftere :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Tja, det er det jeg ville gjort om kaklinga er skikkelig ille. Men husk at løftere er dyrt da.. Men du trenger jo bare 8 hehehe ^^ verre om du skulle hatt 24, tror de koster ca 1000\stk på GS. Mulig jeg husker feil men man får de vesentlig billigere andre steder. Er bare jobben å bytte de da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 GS virker til å være jævlig dyre på enkelte ting.. Koed.no is my hero.. Skal se prisforskjellen på 1.2 watts 12 volt pærer til OBC og speedo du.. Den er jaggu stor mellom de to stedene etter det jeg husker.. Mener jeg betalt 75 spenn elns på gs, og de koster 45 elns på koed. edit: 256° Indsugning / 256° Udstødning www9225 NOK 2.672,00 / NOK 3.340,001 Olierør M40 + M43 www4939 NOK 89,00 / NOK 111,251 Ventilløfter, Hydraulisk www4982 NOK 120,00 / NOK 150,001 Vippearm www9107 NOK 134,00 / NOK 167,501 Totalt: 5992 kroner inkl mva Eksl jobb Edit2: Kan det være mulig at det hjelper å bare bytte oljerør? Har lest litt om at disse kan bli litt tette osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 ventilløfter ja.. 150 \ stk? husk at du må ha 8 da =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Prisen jeg oppga som totalt er kamaksel + oljerør + 8 av hver Og ja, 150 kroner per stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 kan prøve og tappe av en halvliter olje, fylle på diesel, la den stå på tomgang i en stund, for så tappe av alt, bytte filter, og fylle på ny castrol olje ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Desember 8, 2010 Share Skrevet Desember 8, 2010 m40 motoren tikker. Sånn er det. Hvis du kan dra den helt til sperra, så er den ikke gåen enda. Mange som har problemer med at kammen runder seg, og ikke klarer å løfte/lukke ventilene på høye rpm. Prøv å flush, og flush og bytt olje. Bytt olje ofte, funker for meg:) Disse motorene er vel strengt talt ikke verdt å reparere med nye deler..? På en annen side, hadde det vært litt kult å ha en m40 motor som ikke tikker:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAskinA Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2010 Tusen takk for mange gode råd, tenker jeg bytter til Castrol olje og håper på det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGN90 Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 hadd 318 e36 før jeg å, den tikket ganske mye men alt funket bra fordi=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 9, 2010 Share Skrevet Desember 9, 2010 Ticking that doesn't go away If you have lifter noise that doesn't go away when the engine warms up you might have a more serious problem. This could be a sign that the oil level is too low to build adequate pressure to allow the lifters to operate properly. Check the oil level and fill if necessary. If the oil level is adequate and the noise continues the problem is more serious. This could indicate blocked oil passages, failing lifters or a failing oil pump. An experienced mechanic can perform further troubleshooting to better identify these issues. http://www.helium.com/items/1347870-why ... ing-sounds Kanskje på tide med nytt oljerør eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå