baremats91 Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 har levert blokka mi på motorverksted, og den må bores opp, østlandske som har motoren får ikke tak i/finner ikke leverandør som har overdim stempler, og jeg har sjekka på jobben og på gs, er kun originalt å få tak i.
iittala Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Her tror jeg verkstedet ditt roter. Denne motoren har nicasil eller alusil-foringer og kan ikke bores i tradisjonell form. I hvert fall ikke uten at det settes inn nye foringer. http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M60
baremats91 Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 han mekanikkeren på østlandske mente det gikk han å bore en halv mm, så om han mener det går og de klarer å få tak i stempler, og motoren skulle rase etter en stund så får jeg ny på garanti da hvertfall
RaymondJ Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Har du sjekket pris på bruktmotor isteden? 8 nye stempler og borring i Nicasil høres dyrt og usikkert ut....
Bonden Skrevet Desember 8, 2010 Skrevet Desember 8, 2010 Tror ikke et vanlig motorverksted har mulighet for å legge på nytt nicasil belegg etter borring.
baremats91 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 grunnen til at jeg overhaler den motoren jeg har er at jeg skal ha på presse senere, så da er det greit å få en sånn motor i orden med nye lagre osv
Gjest Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Om jeg ikke tar feil så er det vel alublokk på den motoren. Og som nevnt over så har jeg også hørt at m60b40 har foringer med nikasil.... Kan sikkert borres, men tror resultatet blir rimelig dårlig.. Var det striper i noen av sylynderne? Når du har en motor med niksasil er det veldig skjelden at den skjærer seg eller slites i veggene.. Ville heller kun byttet stemplene hvis det ikke er skjæring.. Har kjørt ett par motorer i totalknas der stempel rett og slett har gått i oppløsning. ene gangen var det stempelbrann da stemplet rett og slett smeltet. vel og merke på en snøscooter. Hadde 195kmt og ca 8500o/min da motoren pluttselig stoppet med ett brak. Plukket i stykker motoren og da hadde stemplet vert så varmt at det var smurt oppetter sylynderveggene.. fikk i nytt stempel og skrapte vekk restene fra det gammle så var det tut og kjør igjen... er som sagt nesten umulig å slite ut ett nikasil belegg:) Så jeg ville beholdt det om jeg var deg...
Morty999 Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 når ett stempel smelter så er det VELDIG mager blanding ute å går hvertfall... tror heller ikke du klarer å ødelegge nicasil foringer...
baremats91 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 var en stripe i 4 sylindre, den måtte hones bort, men har fått vite at sylinderveggene er ovale, han kunne hone sylinderen så det var igjen 1 tiendel forskjell, så kunne få skjørtebank og oljeforbruk, noen som har innspill på det? han nevnte også at om han bare honet vekk så stripa vart borte så holdt det med nye stempelfjører, men ville få oljeforbruk i starten fram til stempelfjørene hadde "tilpasset" seg
Morty999 Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 vill gått for siste alternativet.. lite kostnad og holder i massevis..
baremats91 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Skrevet Desember 9, 2010 da gjør jeg som Morty999 sier, blir nok det billigste, har ikke råd til anna motor akk nå, så da blir det bare honing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå