///Naitsirk Skrevet Desember 9, 2010 Skrevet Desember 9, 2010 Har i lengre tid vært på utkikk etter karosseri som skal få huse en m52b28 jeg har stående, og endte for ikke så lenge siden opp med en Hellrot 95 modell E36 compact. Denne var langt i fra god stand og derav en ganske fin pris, men for meg betydde det aldeles nada om motor og understell hang på halv tjo så lenge karosseriet var nogenlunde helt og pent. Planene for denne er og lage seg en aldri så liten morobil. Motoren jeg brukte i min forrige e39 tok jeg i fra hverandre etter at toppakninga takka for seg etter en liten periode med overtrykk. Blokk og topp ble planet og jeg benyttet likeså greit muligheten til og O-ringe blokka så det skal litt mer til for å gå på samme smellen igjen. Samme kompressor vil bli brukt, en Vortech V2 som er fra ett tidlig utviklet Ess Vt-kitt, og samme ladetrykk , 10 Psi. Ihvertfal til å begynne med Har ett mål om 350 hk i motor og det skulle vel ikke være så alt for usannsynlig akkurat Videre blir det å få ut mest mulig vekt, uten at den blir en reinspikka banebil. Så alt av seter blir hivd ut og inn kommer 2 bøtteseter med 4-punkt og ett nytt ratt av noe slag. Har også kjøpt en girspak fra z3m jeg tenkte å prøve. Mulig ett halvbur på sikt men det blir nedprioritert i 1. omgang. Under bilen vil det bli gjort en del oppgraderinger også. -D2 coilovers -Alt av polyforinger -188diff med brems -Nye stikkaksler -E46 330 frambremser -Bakbremser er foreløpig ukjent men jobber med å finne ett oppsett som matcher forran -ZF 320 girkasse Alt skal selfølgelig pusses og lakkeres opp igjen under. Er også inne på tanken om å sende hele bilen inn i boksen , men blir uansett samme farge da jeg syns den kler bilen meget godt. Dårlig med bilder av bil og deler for øyeblikket , så får heller bli litt av jobben jeg gjorde på motor. Stage 3 clutch og letta svinghjul Motoren da den satt i e39'n
Kristian Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 dette blir vel morro du går ikke for godkjenning?
Tzunami Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Lekkert ikke helt fan av kompakt, men blir vel morro lekebil Venter i spenning på flere bilder! men den kompressoren, trodde man kunne få noe mer ut en "bare" 350hk uten for mye hokuspokus? motoren har vel underkant av 200hk org?
sladjan Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Først må jeg bare si at jeg syns alle de folkene som kommer og spør om godkjenning av kompressor høres helt idiotisk ut. ellers så gleder jeg meg til å følge med her, blir sikkert en artig bil til slutt Hva er det du har gjort med motoren foresten?
Superbeetle Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Tøft! Her skal jeg følge med! Men..... Maze hadde vel en slik rød compact 328 kompressor, så det blir ikke den første iallefall En liten heads up er at du må bøye litt på giroverføringsstaget slik at dette ikke skraper nedi mellomakslingen når du bruker Z3M-delene.. Men det spørs kanskje litt hvilken mellomaksling du bruker.. Den som er på 325+ tror jeg går klar..
milhouse Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 moro prosjekt. Gleder meg til å sitte på med denne!!
///Naitsirk Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 Takk skal dere ha Godkjenning av dette her er selvfølgelig helt uaktuelt. Bilen er uansett tenkt mer som en banebil, så ser heller ikke nødvendigheten med det Jeg er helt klart ikke den første som putter 2,8 kompressor i en compact nei, så er ikke noe banebrytende dette her akkurat. Men har trua på at dette kan bli en leiken bil jeg Kompressoren skal være god for 700hk ja, så er ikke der begrensninga ligger Har ikke gjort annet med motoren enn at topp ble planet og blokk ble også planet og frest inn spor til o-ringer rundt sylinderveggene. Så lagt inn en kobbertråd i disse sporene som som ligger 2-3 tiendeler over topp-planet for å øke presset på pakningen rundt sylindrene Hindrer da at pakningen blåser ut. Bruker orginal limepakning da mls sammen med o-ring er no good. Er klar over at z3m stanga må moddes ja hehe..maskinparken er fin fin den e30 tic Millhouse..gleder meg til å sitte på med din og Blir nok ikke mye updates her føre nyttår desverre, da deler begynner å dukke opp først i Januar. Men skal begynne å plukke i filler bilen før det, så litt blir det nok. Skal fikse bilder av tralla til i morgen..
Kristian Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Først må jeg bare si at jeg syns alle de folkene som kommer og spør om godkjenning av kompressor høres helt idiotisk ut. ellers så gleder jeg meg til å følge med her, blir sikkert en artig bil til slutt Hva er det du har gjort med motoren foresten? så du synes det er idiotisk? nå har det seg slik at jeg hadde en compact 328 kompressor som var godkjent ombygd med motor og kompressor. det må da være skikkelig idiotisk eller hva sladjan?
///Naitsirk Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 Er mye som er mulig ja, så er ikke dermed sagt at går man for kompressor så kan man drite i å godkjenne. Men i mitt tilfelle så lar jeg den biten være
E30_Dale Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Ser ut som et meget spennende prosjekt. Liker at du går for kompressor
Kristian Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Er mye som er mulig ja, så er ikke dermed sagt at går man for kompressor så kan man drite i å godkjenne. Men i mitt tilfelle så lar jeg den biten være det er meget forståelig blir nok en "m3 killer" dette
///Naitsirk Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 Håper på det da 316i merke til og ha på bakluka står på handlelista..
in2you Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Digg prosjekt med en aldeles nydelig bil..!
thomas_ja Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Dette blir tøft e36 328 mellomaksling passer perfekt om du skal bruke 5 trinns m3 kasse, men det vet du kanskje, 328 kassa er kanskje ikke like lang? Mye lada du når toppakningen røyk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå