Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Det var jo ikke så mange ting å velge mellom på det du hadde igjen å gjøre, så oddsen på front fanger var vel lav.

Men bra blir det. Må bare bli kvitt litt snø over fjellet, så kommer jeg en tur til Haugesund.

Om en ikke heller skal kjøre rundt....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker :)

Motivasjonstråden min dette Ivar :)

Åhh? Håper du mener det, for hvis jeg kan motivere og inspirere - da må jeg jo ha lykkes med noe ;)

Artig update pedi! Ser så deilig ut å bare drive med sånne finjusteringer på en nesten ferdigstillt bil!

Egentlig så er det jo det. Men det er litt forbannet når en "bare skal smelle på frontfanger'n", og det går 4 timer siden klaringene er som på en Yankee...

Imponerende hvor nøye du går til verks, dette er en sikker treff-vinner!

Rått!

Detta er så gjennomført og strøkent att det fins ikkje ord! :applause: lykke te på bt håper de går fint:-)

Takk for de hyggelige ord!

Var helt sikker på att du skulle ta etpar solide hopp på den støtfangeren jeg nå, slik som Chip Foose gjør for å få ting til å passe :lol: Tror kansje din løsning ble vel så bra :P Gleder meg mer og mer til å se denne bilen live! Nydelig skute =P~

Takk Vidar. Noen ganger må det hoppes på, men jeg tror jeg trakk det lengste strået denne gangen ;)

Flott med rødt hjuloppheng. Lettere å se bilens oppbygging da i forhold til om det hadde vært en trist svart farge!

Morro å høre, er vel gjerne første gang jeg har hørt noen si noe positivt om fargen... :)

Henger inntaksrøret til turboen så lavt som det ser ut til? Du er ikke redd for at det kan bli slått hull på?

Inntaksrøret? Du mener trykkrøret ut fra turbo til cooler? Ser lavt ut, er relativt lavt, men ikke så lavt som det kan føles... Er original plassering fra Alpina dette..

Meget bra!

Men trur du kan kjøpe nye hjul før du reiser på bt:p

Why? Jeg skal vise bilen for ombygging, det er ikke en PKK. Om dekka er blanke eller ikke betyr jo ikke noe i denne sammenheng. Jeg vil nok tro at de har mer lørdagskos i at vekta mi er for høy enn et dårlig framdekk eller to ;)

Nye hjul, disse her venter på å bli montert. 8)

[ Bilde ]

men di skal ikke på før etter han har vært på bt såvidt jeg husker :P

De skal ikke på før etterpå, helt korrekt...

Siden du har så god gang på justering av fangere så... vet jeg om en som trenger noen "dirty tricks" :P

Som jeg sa på telefonen for et par dager siden, jeg skal svinge innom i morgen en tur...

Det var jo ikke så mange ting å velge mellom på det du hadde igjen å gjøre, så oddsen på front fanger var vel lav.

Men bra blir det. Må bare bli kvitt litt snø over fjellet, så kommer jeg en tur til Haugesund.

Om en ikke heller skal kjøre rundt....;-)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en update, men hva er dette da, på en lørdagskveld?

DSCF1731_zpsbeae53c4.jpg

Pay attention, her er det noe få har sett... Pedi vasker bil for hånd!

DSCF1730_zps7808eada.jpg

DSCF1718_zpsf1cbb1c3.jpg

Bilen var jo full av salt og dritt, så jeg måtte få av den driten...

Mens jeg først var i gang, overtalte Per Øivind meg til min første "photoshoot"... Så jeg svingte bilen bort på Kiwi'en, og PØ tok noen kjappe bilder. Hvis noen klager på lyssetting osv, så skal det sies at tidspunktet var akkurat der og da, og jeg hadde litt dårlig/sprengt tidsskjema. Men bildene ble fine de....

Trengs ingen tekst, her kommer de på rams for de som vil se noen bilder av bilen min i et annet lys og miljø enn garasjen min...

DSCF1735_zpsfb9e4c53.jpg

DSCF1738_zpsa6fcbbf4.jpg

IMG_0001-2_zps39668e67.jpg

DSCF1741_zps084c55b2.jpg

DSCF1742_zpsf717a342.jpg

DSCF1743_zpse214bc6a.jpg

DSCF1749_zps9724678f.jpg

DSCF1750_zpsefc2cc1e.jpg

DSCF1751_zpsc518b47a.jpg

DSCF1754_zps69388a6b.jpg

IMG_0005-2_zps724fccca.jpg

Den er nå fin syns jeg. Få striper og felger på nå, så snakker vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en update, men hva er dette da, på en lørdagskveld?

[ Bilde ]

Pay attention, her er det noe få har sett... Pedi vasker bil for hånd!

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Bilen var jo full av salt og dritt, så jeg måtte få av den driten...

Mens jeg først var i gang, overtalte Per Øivind meg til min første "photoshoot"... Så jeg svingte bilen bort på Kiwi'en, og PØ tok noen kjappe bilder. Hvis noen klager på lyssetting osv, så skal det sies at tidspunktet var akkurat der og da, og jeg hadde litt dårlig/sprengt tidsskjema. Men bildene ble fine de....

Trengs ingen tekst, her kommer de på rams for de som vil se noen bilder av bilen min i et annet lys og miljø enn garasjen min...

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Den er nå fin syns jeg. Få striper og felger på nå, så snakker vi!!

Jeg er så imponert over jobben du har gjort med denne!, den er så nydelig og gjennomført!:applause: skal du gjøre noe med den i kveld eller?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er en ganske perfekt lørdagskveld, med å vaske en gammel BMW. Gjort det samme i kveld og har ikke hatt det så kos på lenge. Sier kanskje litt om at en ikke er helt god i huet, men helt ærlig. Vaske og tørke en gammel fin BMW er ikke så gæli for oss som kan gjøre det. Det er bare følelsen.....og så kan en smile av det lenge etterpå. Kommer sikkert til å kose meg med vasken jeg hadde i dag, i morgen også.

Det er bare DIGG, som Ivar sier, å legge seg med ett smil om munnen og glede seg til neste gang en kan ut å kjøre.

Og så ble det helt galt med blå calipere. Litt biltema. Prøv den originale gullfargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig bra med støtfangeren montert og helt klart et must å justere på

innfestningene. Få på striper og hjul nå,for så og toppe det hele med et nytt vognkort og

nye skilt :D Etterpå håper jeg å se bilen på et treff i sommer,det hadde vært stas :D

Så må du ikke glemme en viss E21 heller da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...