Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Kjekt å få sett å studert bilen live! :) Du er vist ikke bare veldig dyktig i photoshop, bilen ser veldig bra ut i virkligheten også ;)

Jeg syntes at bilen kledde di sort blanke listene :) Det passer til den looken som du ønsker på bilen. Skulle bilen vært skamsenka med alt for breie felger, så hadde det nok muligens passa bedre med matte lister.

Men det som jeg synes egentlig er like imponerende som hele bilen, er hvordan du klarer å engasjere folk! Det er vell over 50 sider i tråden din, bare i forbindelse med godkjenninga. Mangen føler nok nesten som at det er deres egen bil som skulle inn hos BT for godkjenning. Og at så enormt mange har komt med både lykke ønsknigner og gratulasjoner, forteller noe om at hele tråden må ha blitt lagt frem/ skrevet på en bra måte, siden alle disse folka blir så engasjert, inkludert meg selv! :)

Det som også er litt spesielt, er at når du sto der ved bilen på Jærhagen, så føler jeg liksom at jeg kjenner deg. Selv om jeg aldri har snakket med deg. Jeg er helt overbevist om at mangen andre også har følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som jeg synes egentlig er like imponerende som hele bilen, er hvordan du klarer å engasjere folk! Det er vell over 50 sider i tråden din, bare i forbindelse med godkjenninga. Mangen føler nok nesten som at det er deres egen bil som skulle inn hos BT for godkjenning. Og at så enormt mange har komt med både lykke ønsknigner og gratulasjoner, forteller noe om at hele tråden må ha blitt lagt frem/ skrevet på en bra måte, siden alle disse folka blir så engasjert, inkludert meg selv! :)

Det som også er litt spesielt, er at når du sto der ved bilen på Jærhagen, så føler jeg liksom at jeg kjenner deg. Selv om jeg aldri har snakket med deg. Jeg er helt overbevist om at mangen andre også har følelsen :)

Amen to that! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pokal(er)...:) Kom vel ikke som noen bombe at denne er en pokalsanker..;)
Gratulerer med enda en pokal! Du får ta det til deg som bevis på at du har gjort en strålende jobb! Gleder meg til å se den :D
Grattis med pokal(er)...:) Kom vel ikke som noen bombe at denne er en pokalsanker..;)

Var vel nesten en selvfølge :D

Helt konge dette, Ivar!

Super bil og super eier!!! 8)

Takk for det, alle sammen!

Det ER utrolig morro at bilen nå nærmer seg 100% ferdig, og at jeg har fått så utrolig mange flotte tilbakemeldinger!

Kjekt å få sett å studert bilen live! :) Du er vist ikke bare veldig dyktig i photoshop, bilen ser veldig bra ut i virkligheten også ;)

Jeg syntes at bilen kledde di sort blanke listene :) Det passer til den looken som du ønsker på bilen. Skulle bilen vært skamsenka med alt for breie felger, så hadde det nok muligens passa bedre med matte lister.

Men det som jeg synes egentlig er like imponerende som hele bilen, er hvordan du klarer å engasjere folk! Det er vell over 50 sider i tråden din, bare i forbindelse med godkjenninga. Mangen føler nok nesten som at det er deres egen bil som skulle inn hos BT for godkjenning. Og at så enormt mange har komt med både lykke ønsknigner og gratulasjoner, forteller noe om at hele tråden må ha blitt lagt frem/ skrevet på en bra måte, siden alle disse folka blir så engasjert, inkludert meg selv! :)

Det som også er litt spesielt, er at når du sto der ved bilen på Jærhagen, så føler jeg liksom at jeg kjenner deg. Selv om jeg aldri har snakket med deg. Jeg er helt overbevist om at mangen andre også har følelsen :)

Var du der, og hilste ikke på? Jeg håpte du skulle komme for å slå av en prat, sto og ventet litt på deg der...

Ang. den tråden min... Den er blitt for lang, det må innrømmes... Men jeg syns fremdeles det er morro å sitte å skrive inn her.

Men det kjekkeste av alt, var selve treffet i Stavanger. Det var utrolig mange som kom bort til meg og fortalte meg at de fulgte tråden/bilen min. Og de fleste poengterte at de hadde lest ALLE sidene, hehe... Fantastisk morro, for selv om vi aldri verken har snakket sammen eller truffet hverandre før, gikk oftest praten som om vi hadde kjent hverandre lenge. De 5 timene treffet varte, gikk utrolig fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk morro, for selv om vi aldri verken har snakket sammen eller truffet hverandre før, gikk oftest praten som om vi hadde kjent hverandre lenge. De 5 timene treffet varte, gikk utrolig fort...

Vent til E30Meet du! Da snakker vi kanskje mer enn 48 timer jabbing, spørs litt hvor tidlig du kommer og hvor mye du sover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Pedi !

Takker for en fin og kkkald dag !

Kjekt og se deg og en ferdig bil !

Å bli slått ut av denne med tanke på

Premiering er veldig fortjent !! Noen

ganger har jeg tenkt at det hadde vært

kjekt å hatt samme finish på alt slik som

Du har oppnådd !!

Takk for det Bjørn, det var, som alltid, morro å hilse på igjen...

Det var gøy å stå opplinet med et så steike flott eksemplar av et urestaurert E28 M5-eksemplar.

Snart er det "Løå"-treffet, og vi skal få nok en hyggelig stund sammen der også. Og der er det vel ikke noe premiering, så ingen "kniving" der da, hehe...

Steike, dette var en lang tråd.

Gikk med noen timer her gitt!

Som folket tidligere har uttalt, nydelig gjennomført arbeid!

Meget spennende lesning om oljeproblemer og godkjenning og alt egentlig.

Og props til måten du skriver på, veldig inkluderende! Også for oss som ikke er ihuga E28 fans :)

Gratulerer med et stk nydelig eksemplar av en godkjent grombil :mrgreen:

Takk for de hyggelige ord, det er morro at du liker tråden min. Og du har vært gjennom alle sidene??? Djiiizzezz, det er jo såvidt JEG orker det, hehe...

Vent til E30Meet du! Da snakker vi kanskje mer enn 48 timer jabbing, spørs litt hvor tidlig du kommer og hvor mye du sover! ;)

Sannsynligvis kommer jeg på kveldinga torsdagen - og jeg er nok mer "kjent" for å preike i ett kjør, enn å sove så veldig mye ;) Så du har noe å "grue" deg til der, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du der, og hilste ikke på? Jeg håpte du skulle komme for å slå av en prat, sto og ventet litt på deg der...

Ang. den tråden min... Den er blitt for lang, det må innrømmes... Men jeg syns fremdeles det er morro å sitte å skrive inn her.

Men det kjekkeste av alt, var selve treffet i Stavanger. Det var utrolig mange som kom bort til meg og fortalte meg at de fulgte tråden/bilen min. Og de fleste poengterte at de hadde lest ALLE sidene, hehe... Fantastisk morro, for selv om vi aldri verken har snakket sammen eller truffet hverandre før, gikk oftest praten som om vi hadde kjent hverandre lenge. De 5 timene treffet varte, gikk utrolig fort...

Ja, jeg var å titta endel på bilen din. Den ene gangen ganske lenge. Du var veldig opptatt begge gangene, så jeg valgte å heller følge med kompisgjengen. Jeg var heller ikke i det "størtse pratehumøret" siden det ble øl i steden for bilklargjøring på meg kvelden før :P

Vi får garantert tatt det igjen på løe treffet, da skal jeg også innom begge dagene. Forhåpentligvis med e30'n :)

Det med at det er blitt mangen sider, er kun positivt ment! :) Det er jo også et tegn på at du skriver bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis med pokal :)

to ting jeg lurer på,

er det fortsatt grunning og corrless på bakstillinga/travers ?

synes å se det på ene bildet når du bytter bremser...

og er de skruene som fester frontspoiler på sidene, rett under fanger originale?

synes bare ikke det så helt riktig ut ?'

ellers er det ikke mye å sette fingeren på når man ser bildene :)

gratulere så mye med flott bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at det er mange ting som jeg kan irritere meg over.

Lakkrester etter lakkereren på div understellsdeler er en av de. "Lesson learned" er en ting som jeg plukket med meg etter at jeg har vært hos lakkereren. Aldri igjen vil jeg lakkere en bil utvending med understellet nylakkert og flott.

Det viser jo her, på enden av traversen hvor foringen står:

usnh519j5ftvt2vtnz8e.jpg

Det du ser på bildet, er typisk nok 2k-epoxy som sitter som bare juling.

Jeg har vasket bort endel lakkstøv og grunning/lakk som er overalt på understellet - men den 2k-grunningen er et slit å få av, uten å bruke stoffer som sliter på den røde lakken som er på understellet.

Jeg hadde en plan om at når bilen var godkjent og 100% ferdig, så var det dags for litt tectylering/understellsbehandling. I den fasen der, var det innbakt å gjøre understellet fritt for lakk osv... Men jeg er jo en måned akterutseilt nå, så det er derfor dere fremdeles ser slike "uting". Jeg kunne selvsagt sortert ut bildene der dere ser slike ting, men jeg har ikke noe problem med at dere ser det.

Når det kommer til Alpinaspoileren....

Det er litt morro at du/dere ser slike detaljer som skruene på spoileren....

vtorrejp82u7mt7d73hg.jpg

Det viser meg at det faktisk er noen som følger litt med på bildene jeg legger ut, og det syns jeg er helt konge...

Skruene er blanke, rustfrie og med skiver i samme materiale.

yaq1lnve6a9nzmav2xcl.jpg

Skruene, skivene og plastmutteren som er borret inn i dekselet bakom, er originale Alpina-deler - og fulgte med spoileren som kom fra Alpina.

Jeg har selv vurdert mer enn en gang om at jeg skal lakkerere skruene i bilens farge. Originalt fra Alpina skal de ikke lakkes. Jeg vurderer det fortsatt for helhetens skyld, men vil ikke gjøre det ennå, i så tilfelle. For jeg skal av med spoileren i den anledning hvor stripene skal på.

Når stripene er på plass, og spoileren tilbake - DA må jeg ta en ny vurdering om jeg skal flekklakke skruene i bilens farge. Tror nok gjerne det blir til at eg ikke lakker de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pokal :applause:

Godt å se at ingen klager på det er en ombygd bil her. :mrgreen:

Den M5en er kulere som den er Bjørn, IKKE restaurer den. Må huske at mange kan fikse opp biler, men ikke alle kan fikse seg en urest bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes skruene var en både tidsriktig og tøff detalj. Det var jo slik det skulle se ut.

Ta skjermbredderene på 2002 turbo som eksempel. Tøft som fy, og helt riktig.

Ja, det er noe eget med 70- og 80-tallet. Uansett hva 90-tallet gav oss, og 2000-tallet på toppen av det - så er det noe eget med "the good ol'days".

Jeg har nevnt det før, men tar det igjen:

Jeg husker så godt den König-bygde E30en med M106-motor og 400hk i 1987. Det var helt fantastisk, og en "hel verden" snudde seg og bifalt det bygget! Det var helt rått, og motorytelse i "supercar-class"....

I dag bygges det 1000 hk-biler i annenhver låve og garasje rundt om, og 99% av dem får ikke spalteplass i lokal-avisa engang.

Så jeg istemmer deg her Rolfi, slike detaljer er tøffe som fy, og helt riktige...

Grattis med pokal :applause:

Godt å se at ingen klager på det er en ombygd bil her. :mrgreen:

Takk for det, Yngve. Det er nok flere av de som ikke er fornøyd med at dette er en ombygget 518, men jeg har ikke hørt noen som har klaget ennå.... Jeg har fått et par spørsmål om det faktisk, men da de får vite at den er godkjent i vognkortet - så har det liksom vært helt greit. Alpina har jo alltid vært en ombygget BMW, det er jo kun BMW M som har "egne" biler...

Men jeg har jo aldri sagt annet enn at jeg har bygget om kjerra, jeg har jo ikke prøvd å lure noen.

Den M5en er kulere som den er Bjørn, IKKE restaurer den. Må huske at mange kan fikse opp biler, men ikke alle kan fikse seg en urest bil.

Dette må være den uttalelsen fra deg som jeg er mest enig i noensinne. Bjørn sin bil er et flott eksemplar. At det er ting å sette fingen på, det er det. Men herregud, bilen er jo kjørt langt! Det er utrolig å se bilen hans med den kilometerstand, og i så nydelig tilstand. Og Bjørn er ikke redd for å bruke bilen, han setter seg bak rattet med et smil og kjører på... Beundringsverdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pokal.

Takker også for hyggelig prat, er alltid hyggelig når eier er tilstede for å kunne ta en prat.

Jeg nevnte jeg hadde vært på Karmøy og kjøpt tilbake en E34 540, men husket ikke reg. nr der og da. Det var denne her.

jw0wslta7at19oco0mwf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...