Morty999 Skrevet August 7, 2011 Share Skrevet August 7, 2011 annbefaler å gjøre det når det sitte på plass.. blir litt stivere etter du har lakkert det. men det står kanskje på plassen sin ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 7, 2011 Share Skrevet August 7, 2011 Jeg reiser på jobb igjen på fredag, og skal derfor levere de siste delene samt felgene på lakk (ja, dekkene skal vrenges av, og kastes selvsagt, hehe..). Nå er det å prøve den TREDJE lakkereren, siden de andre to jeg har brukt ikke får fingen ut. Drit kjedelig... Han jeg skal til nå har det travelt, men satser på at hvis han får 3 uker på seg - så kan han kanskje klare det. Det hadde vært kanon å kunne begynt å montere karossdeler neste friperiode - og klargjøre for utvendig lakkering. Kaste så bra dekk? jeg har aldri kasta ett dekk som er bedre enn detta hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 7, 2011 Forfatter Share Skrevet August 7, 2011 Gidder ikke å kjøre på drittdekk, har kjøpt 6 nye dekk som skal på. Og ja, taktrekket er i posisjon. Tenkte å lakke før takluke og teppe/dash/seter osv blir montert inn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 7, 2011 Share Skrevet August 7, 2011 Gidder ikke å kjøre på drittdekk, har kjøpt 6 nye dekk som skal på. Og ja, taktrekket er i posisjon. Tenkte å lakke før takluke og teppe/dash/seter osv blir montert inn... bra hehe. ikke jeg heller, om jeg ikke skal spinne litt men 6? mange hjul har du på e28 a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet August 7, 2011 Share Skrevet August 7, 2011 lakker mens det står i bilen ! helt klart best resultat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 7, 2011 Forfatter Share Skrevet August 7, 2011 Jeg monterer selvsagt tvillinghjul foran.... Neida, jeg har 6 stk Alpinafelger til bilen, så da lakker jeg alle og slenger dekk på alle med en gang. Så enkelt er det Og ja, trekket må være i posisjon hvis det skal lakkeres. Ellers vil det nok bli litt crap å se til etterpå, samt at det nok ikke forenkler monteringsjobben pga at trekket stivner litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Å lakke taktrekk går gull det, beste lakken jeg brukte var faktisk svart matt fra europris, gikk med noen bokser, men det så jaggu med best ut og holdt leeenge:) blir grom bil dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Men Pedi... Nytt sort taktrekk koste 2500 på gs. Litt rabatt og en er vel innenfor 2 lapper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 10, 2011 Forfatter Share Skrevet August 10, 2011 Men Pedi... Nytt sort taktrekk koste 2500 på gs. Litt rabatt og en er vel innenfor 2 lapper Åhh? Det har jeg faktisk ikke kommet på å sjekke en gang... Først må jeg få bestilt inn et nytt panser og få sendt til deg, slik at du slipper unna masse kjedelig arbeid på det gamle panseret mitt... Litt surt, da det faktisk var så bra for rust... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 10, 2011 Forfatter Share Skrevet August 10, 2011 Edit: Fant Anthrazit taktrekk ja (ikke svart), men det er nok desverre utgått.... Ordinært grått koster en tusenlapp pluss moms... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 10, 2011 Share Skrevet August 10, 2011 Får kjøpt taktrekk stoff på meter. Så Må man tilpasse og montere det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 10, 2011 Forfatter Share Skrevet August 10, 2011 Boff, nei tilpasse taktrekk blir uaktuellt... Hvis ikke jeg får tak i komplett nytt i mørk farge, så blir det lakking... Men uansett så blir det ikke mere denne måneden heller. Reiser i morgen til Larvik og henter meg en ny konebil, og reiser på sjøen sammen med Thunegutt og Pernezz fredag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Jeg har ikke lest alle sidene på denne tråden, men ville det ikke være mye smartere å bruke det originale karosseriet? Bilen vil jo være MYE mer verdt da enn en ombygget 518. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Jeg har ikke lest alle sidene på denne tråden, men ville det ikke være mye smartere å bruke det originale karosseriet? Bilen vil jo være MYE mer verdt da enn en ombygget 518. Men så kom jeg over en rusthaug av en ombygget Alpina B7 TurboKat med serienummer #238 sommeren 2008... Derfor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 6, 2011 Forfatter Share Skrevet September 6, 2011 Helt korrekt Knut. Heeeeelt korrekt! ALLE delene er tilstede, så ombygginga blir 100% i tråd med TurboKat spesifikasjonene. Eneste jeg mangler er orginalfjørene, de var defekte/knekt. Så jeg sliter litt der egentlig, for de koster jo blod (hvis de i det hele tatt kan skaffes da).... Alt jeg har handlet fra Alpina har jo heroin-priser, så fjørene koster nok sitt de og... Så DieselVegard: Hadde det vært et originalt chassisnummer, så hadde jeg gjort alt i min makt for å beholde det - men slik er det nå ikke. Jeg er allikevel fornøyd med at Biltilsynet lar meg bygge om på grunnlag av min søknad. Men når jeg ser prisene nå for tiden på E28er som ombygget fra 518 til M535i, så vil jeg tro at bilen min vil bli verd noen kroner allikevel i ferdig (og godkjent ombygget) tilstand. Det virker litt som at tilstand er nesten like viktig som bilens opphav. Mange vil heller ha en ombygget, men godkjent og rustfri 518/535 - enn en rustet/sliten original 535. Bilen bygges ikke opp som "ny", men får rimelig mye nye deler for det. Denne bilen skal fremstå som blant de bedre når jeg kjører inn på Trafikkstasjonen for godkjenning, og skal gi meg mange gode stunder bak rattet etterpå. Jeg har ikke fått gjort så mye med bilen i det siste, foruten litt delebestillinger og litt deler som er levert på lakk - koster penger alt desverre, så må ta det pø om pø... Men skal ha meg noen dager fri nå i september, så når det ikke snikres på den nye garasjen min - så skal E28en få en kveld og 2 av min oppmerksomhet. Det er endel småting som jeg skal til med nå, som desverre tar tid og ikke viser så godt - men bilder kommer etterhvert. Det elsker jeg jo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå